Modelling praxeologies in teacher education: the cake box - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2019

Modelling praxeologies in teacher education: the cake box

Berta Barquero
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 978403
Marianna Bosch
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 984101
Floriane Wozniak
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 832865

Résumé

This article presents a teacher education activity with pre-service Primary school teachers who are asked to address modelling problems before describing their activity using new discursive and conceptual tools. The terminology of modelling and the questions-answers maps are proposed to enrich the logos of teachers’ modelling praxeologies, that is, to provide future teachers with a discourse—a logos—to explain and analyse the modelling praxis.
Fichier principal
Vignette du fichier
TWG06_06.pdf (525.15 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-02408705 , version 1 (13-12-2019)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02408705 , version 1

Citer

Berta Barquero, Marianna Bosch, Floriane Wozniak. Modelling praxeologies in teacher education: the cake box. Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands. ⟨hal-02408705⟩
114 Consultations
138 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More