La géométrie comme un moyen d'explication de phénomènes spatiographiques: une étude de cas, 1996. ,
Learning Mathematics in a CAS environment: the genesis of a reflection about instrumentation and the dialectics between technical and conceptual work, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.7, issue.3, pp.245-274, 2002. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02367871
A model for analysing the transition to formal proofs in geometry, Proceedings from the 22nd Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.2, pp.24-31, 1998. ,
Dragging in Cabri and modalities of transition from conjectures to proofs in geometry, Proceedings of the 22nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.2, pp.32-39, 1998. ,
La sensibilité de l'activité mathématique aux ostensifs Recherches en didactique des mathématiques, vol.19, pp.77-124, 1999. ,
, Theory of Didactical Situations in Mathematics, 1997.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699759
Le basi filosofische, pedagogiche, epistemologiche e concettuali della Didattica della Matematica, Procedings of the 24 th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol.1, pp.55-69, 2000. ,
Les conditions cognitives de l'apprentissage de la géométrie : développement de la visualisation, différenciation des raisonnements et coordination de leurs fonctionnements, Annales de didactique et sciences cognitives, pp.5-53, 2005. ,
Approaching functions: Cabri tools as instruments of semiotic mediation, Educational Studies in Mathematics, vol.66, pp.317-333, 2007. ,
Exploiting Mental Imagery with computers in mathematics education, NATO ASI series F, vol.138, pp.202-224, 1995. ,
Explorative Studie zur Hypothesengewinnung von Nutzungsweisen des Zugmodus in dreidimensionalen dynamischen Geometriesoftwaresystemen, Geometry and the Imagination, 1932. ,
How does the dragging affect the learning of geometry ?, International Journal of Computer for Mathematical Learning, vol.1, issue.2, pp.169-187, 1996. ,
Proof in dynamic geometry contexts In: Perspectives on the Teaching of Geometry for the 21 st century-An ICMI study, Second International Handbook of Mathematics Education, pp.323-349, 1998. ,
,
Perspectives on the Teaching of Geometry for the 21st century: An ICMI study, pp.78-83, 1998. ,
Zu einer Didaktik des Geometrie-Lernens unter Nutzung des Computers in Intelligente Tutorielle Systeme für das Lernen von Geometrie, Proceedings des Workshops am IDM, vol.124, 1991. ,
, Etudier les mathématiques avec les calculatrices symboliques: quelles places pour les techniques ? In: In, pp.151-185, 2002.
Justifying and proving in the Cabri environment, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.6, issue.3, pp.257-281, 2001. ,
Déconstruction instrumentale et déconstruction dimensionnelle dans le contexte de la géométrie dynamique tridimensionnelle, 2010. ,
Articulation des registres graphique et symbolique pour l'étude des équations différentielles avec Cabri-géomètre : analyse des difficultés des étudiants et rôle du logiciel, 2006. ,
Epistemologia ed Educazione matematica, La Matemetica e la sua Didattica, vol.1, pp.43-59, 1999. ,
The shaping of deduction in greek mathematics Cambridge Univ, Windows on Mathematical Meanings, 1996. ,
Knowing vs Seeing, Problems of representation of space geometry figures, Educational Studies in Mathematics, vol.19, pp.79-92, 1988. ,
Genèse instrumentale du déplacement en géométrie dynamique chez des élèves de 6ème, Thèse Université Grenoble, vol.1, 2008. ,
Designing the Star User Interface, Byte, vol.74, pp.242-282, 1982. ,
Direct Manipulation: a step beyond programming languages, IEEE Computer, vol.16, pp.57-69, 1983. ,
Dessin et Figure Géométrie et Dessin technique à l'aide de l'ordinateur. (Juni 1991) Occasional paper n°128, 1991. ,
Didaktische Perspektiven auf Werkzeug-Software im Geometrie-Unterricht der Sekundarstufe I, Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, vol.24, issue.5, pp.197-201, 1992. ,
Cognition and artifacts. A contribution to the study of thought in relation to instrumented activity, European Journal of Psychology of Education, vol.10, issue.1, pp.77-101, 1995. ,