C. Bardiot, « Rekall : an environment for notation / annotation / denotation », Performance Research, vol.20, issue.6, pp.82-86, 2015.

C. Bardiot, « Video recording and documentation of scenic arts : from the annotation to the visualization of metadata, the example of the Rekall software, p.14, 2015.

A. Bénichou, Recréer / scripter -Mémoires et transmissions des oeuvres performatives et chorégraphiques contemporaines. Les Presses du réel, 2015.

C. Bishop, « The perils and possibilities of dance in the museum : Tate, MoMA, and Whitney ». Dance Research, Journal, vol.46, issue.3, pp.63-76, 2014.

S. Briet, Qu'est-ce que la documentation ?, 1951.

S. Delahunta, V. Kim, and S. Et-whatley, « On An/Notations, Performance Research, vol.20, issue.6, p.12, 2015.

P. Laurenson and V. Et-van-saaze, « Collecting performance-based art : new challenges and shifting perspectives, Performativity in the Gallery. Staging Interactive Encounters / sous la direction de Outi Remes, pp.27-41, 2014.

A. Melzer, « 'Best Betrayal' : the documentation of performance on Video and Film, Part 1 », New Theatre Quarterly, vol.11, issue.42, pp.147-57, 1995.

A. Melzer, « 'Best Betrayal' : the documentation of performance on Video and Film, New Theatre Quarterly, vol.11, issue.2, pp.259-76, 1995.

P. Phelan, Unmarked : the Politics of Performance. London, 1993.

V. Van-saaze, Installation Art and the Museum: Presentation and Conservation of Changing Artworks, 2013.

J. Salaün, Vu, lu, su : les architectes de l'information face à l'oligopole du Web. Cahiers libres, 2012.

M. Van-imschoot, « Rests in pieces : partitions, notation et trace dans la danse, Multitudes, vol.21, issue.2, pp.107-123, 2005.

M. Zacklad, in Annotations dans les Documents pour l'Action / sous la direction de Manuel Zacklad et Pascal Salembier, pp.29-46, 2007.