Does the crowdfunding platform matter? Risks of negative attitudes in two-sided markets - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Journal of Consumer Marketing Année : 2017

Does the crowdfunding platform matter? Risks of negative attitudes in two-sided markets

Résumé

Crowdfunding offers a popular means to raise donations online from many contributors. Open calls for contributions involve another actor too, namely, the Internet platform that maintains the two-sided market. This article examines the effect of this intermediary on contributors’ willingness to participate in crowdfunding projects.Design/methodology/approach: An online survey measures the relative effect of contributors’ attitudes toward the crowdfunding platform on two key behaviours: willingness to share word of mouth and willingness to participate in a project.
Le financement participatif (crowdfunding) est de plus en plus utilisé pour collecter des fonds auprès d'un grand nombre de contributeurs. Au delà du projet par lui-même et de son porteur, le choix des contributeurs est aussi influencé par la plate-forme Internet qui présente le projet et qui joue ainsi un rôle d'intermédiaire. Une étude en ligne montre que la plateforme influence non seulement la décision de participer au financement mais aussi la décision d'émettre du bouche-à-oreille pour faire connaître la campagne.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-02132606 , version 1 (17-05-2019)

Identifiants

Citer

Camille Lacan, Pierre Desmet. Does the crowdfunding platform matter? Risks of negative attitudes in two-sided markets. Journal of Consumer Marketing, 2017, 34 (6), ⟨10.1108/JCM-03-2017-2126⟩. ⟨hal-02132606⟩
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