Robotique éducative et constitution de communs de la connaissance dans les FabLabs : un enjeu fondamental pour le développement

Anne Lehmans 1, 2 Vincent Liquete 2, 1 Mohamed Coulibaly
2 COGNITIQUE
IMS - Laboratoire de l'intégration, du matériau au système
Abstract : Recently, FabLabs have been used and considered as new learning and production spaces. This communication will present and analyze activities in the field of educational robotics within these new spaces, while showing the interest, conditions and limits to transfer these spaces and practices in other contexts, like in an initiative in Mali.
Document type :
Conference papers
Complete list of metadatas

Cited literature [21 references]  Display  Hide  Download

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02070234
Contributor : Anne Lehmans <>
Submitted on : Sunday, March 17, 2019 - 4:16:10 AM
Last modification on : Friday, March 29, 2019 - 2:47:25 AM
Long-term archiving on : Tuesday, June 18, 2019 - 12:26:21 PM

File

colloque_comtecdev_ALVLMC.pdf
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : hal-02070234, version 1

Citation

Anne Lehmans, Vincent Liquete, Mohamed Coulibaly. Robotique éducative et constitution de communs de la connaissance dans les FabLabs : un enjeu fondamental pour le développement. Colloque Comtecdev : Données géospatiales, intelligence artificielle et développement, Mar 2019, Bordeaux, France. ⟨hal-02070234⟩

Share

Metrics

Record views

295

Files downloads

158