, Echanger Pour Apprendre en Ligne -Grenoble -Juin, 2007.
Azizi et A. Dami pour le développement de l'outil de ,
,
Logging of fingertip actions is not enough for analysis of learning activities, Actes du Workshop Usage Analysis in learning systems, AIED, 2005. ,
,
Beyond logging of fingertip actions: analysis of collaborative learning using multiple sources of data, Special Issue: Usage Analysis in Learning Systems: Existing Approaches and Scientific Issues, vol.18, pp.231-250, 2007. ,
, Echanger Pour Apprendre en Ligne -Grenoble -Juin, 2007.
Multimodal Transcription and Text Analysis, a multimedia toolkit and coursebook with associated on-line course, 2006. ,
Environnement audio graphique synchrone : recueil et transcription pour l'analyse des interactions multimodales, Disponible sur internet, pp.406-420, 2006. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00085646
Recherche de patterns dans un corpus d'actions multimodales, Actes de la conférence EIAH, pp.27-29, 2007. ,
Usages en milieu scolaire : caractérisation, observation et évaluation, Grandbastien M. et Labat J, 2006. ,
, Environnements informatiques pour l'apprentissage humain, col. Hermès Lavoisier, pp.270-284
MUSETTE: Modelling USEs and Tasks for Tracing Experience. ICCBR'03: Workshop ''From structured cases to unstructured problem solving episodes, pp.279-286, 2003. ,
, , 2006.
, Retrouver le chemin de la parole en environnement audio-graphique synchrone, Echanger Pour Apprendre en Ligne -Grenoble -Juin, 2007.
, Recherche et applications (40), pp.139-150
Multimodalité et expression en langue étrangère dans une plate-forme audio-synchrone, Alsic, vol.9, pp.61-101, 2006. ,
, , 2007.
An Architecture to Record Traces in Instrumented Collaborative Learning Environments, Actes IADIS de CELDA, pp.301-308, 2005. ,
Frame analysis: an essay on the organization of experience, 1974. ,
Rethinking Context: Language as an interactive phenomenon, pp.191-227, 1992. ,
Language, Context and Text: Aspects of language in a socialsemiotic perspective, pp.55-79, 1989. ,
Rethinking task design for the digital age : A framework for language teaching and learning in a synchronous online environment, Recall, vol.18, pp.105-121, 2006. ,
,
Towards a Flexible Model for Computer-based Analysis and Echanger Pour Apprendre en Ligne -Grenoble -Juin, 2007. ,
, Visualization of Collaborative Learning Activities, Proc. CSCL, pp.16-21, 2007.
, , 2005.
, Une aide à l'interprétation de traces : application à l'amélioration de scénarios pédagogiques, Actes de EIAH, pp.237-248, 2005.
The problem of Context in Computer-Mediated Communication, Discourse & Technology, multimodal discourse analysis, pp.20-33, 2004. ,
Conversations multimodales : l'enseignementapprentissage à l'heure des écrans partagés, 2006. ,
, Recherche et Applications, vol.40, pp.129-138
Multimodality in Online Language Learning Environments: Looking for a methodology, 2007. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00197411
, Interdisciplinary Perspectives on Multimodality: Theory and practice, Proceedings of the Third International Conference on Multimodality. Campobasso: Palladino, pp.237-254
Discovery of Frequent Episodes in Event Sequences, pp.259-289, 1997. ,
Structuration de corpus de formation en ligne en vue de leur échange, Actes de la conférence EIAH, pp.27-29, 2007. ,
, Echanger Pour Apprendre en Ligne -Grenoble -Juin, 2007.
Multimodal Discourse Analysis : A Conceptual Framework, pp.101-115, 2004. ,
Faciliter l'appropriation des EIAH par les apprenants via les traces informatiques d'interactions ?, Revue Sciences et Technologies de l´Information et de la Communication pour l´Éducation et la Formation, 2007. ,
, , 2007.
, Contribution à la structuration de corpus de formations en ligne pour un meilleur partage en recherche
Systèmes à base de traces pour l'apprentissage humain, 2006. ,
Synchronous computer mediated communication captured by usability lab methodologies: New interpretations, System, vol.32, pp.553-575, 2004. ,
Supporting oral production for professional purpose, Les spécificités du tutorat à distance à l'Open University, ALSIC, vol.7, pp.5-23, 2004. ,
, Echanger Pour Apprendre en Ligne -Grenoble -Juin, 2007.
,