, Les restaurants de la vieille ville de Damas. Invasion ou quête de l'esprit du lieu ?, 16 e assemblée générale et symposium scientifique international, 2008.
Contribution from a musical perceptive on advertising and consumer behavior, Advances in Consumer Research, vol.18, pp.232-238, 1991. ,
, Fiabilité et validité des enquêtes qualitatives: Un état de l'art en marketing, pp.5-21, 2005.
Twisting Servicescapes: Diversion of the Physical Environment in a Re-appropriation Process, International Journal of Service Industry Management, vol.8, issue.1, pp.26-41, 1997. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02062423
The role of the environment in marketing Services: the consumer perspective, The Services Challenge: Integrating for Competitive Advantage, pp.79-84, 1987. ,
Mental Health of immigrant and refugees. Hogg Foundation for Mental Health, pp.90-102, 1990. ,
Acculturation et identité, 2000. ,
, Pluralité des cultures et dynamiques identitaires Hommage à Camilleri, L'Harmattan, pp.81-94
Acculturation attitudes in plural societies, Applied Psychology, vol.38, issue.2, pp.185-206, 1989. ,
DOI : 10.1111/j.1464-0597.1989.tb01208.x
Immigrant youth: acculturation, identity, and adaptation, Applied Psychology: An International Review, vol.55, pp.303-332, 2006. ,
DOI : 10.1111/j.1464-0597.2006.00256.x
URL : http://www.pedocs.de/volltexte/2012/6943/pdf/Berry_Phinney_Sam_Vedder_Immigrant_youth.pdf
Servicescapes: the impact of physical surroundings on customers and employees, Journal of Marketing, vol.56, issue.2, pp.57-71, 1992. ,
Store atmosphere: an environmental psychology approach, Journal of Retailing, vol.58, pp.34-57, 1982. ,
, Servicecape Research: a Review and Research Agenda, vol.7, pp.59-78, 2007.
Modes of consumer acculturation, Advances in Consumer Research, vol.20, issue.1, pp.76-82, 1993. ,
Ethnicity and consumer choice: a study of Hispanic decision processes across different acculturation levels, Journal of Applied Business Research, vol.12, issue.2, pp.22-34, 1996. ,
Atmospherics as a marketing tool, Journal of Retailing, vol.49, pp.48-64, 1973. ,
Changing media consumption strategies in a new home: Acculturation patterns among Hong Kong immigrants to Canada, Journal of Advertising, vol.23, pp.57-70, 1994. ,
, Les institutions culturelles au plus près du public, pp.265-280, 2000.
Marketing des Services, Pearson Education, 2004. ,
Consumer acculturation theory: (crossing) conceptual boundaries, Consumption Markets & Culture, vol.14, pp.223-244, 2011. ,
DOI : 10.1080/10253866.2011.574824
URL : http://openaccess.city.ac.uk/4672/1/CMC_2011_Luedicke_Consumer%20acculturation%20theory-%20%28crossing%29%20conceptual%20boundaries_PrePrint.pdf
L'influence des stimuli olfactifs sur le comportement du consommateur : le processus d'évaluation et l'intention d'achat du produit parfumé, Thèse de doctorat en sciences de gestion, 1999. ,
L'influence du design du lieu de services sur les évaluations, la valorisation de l'offre et la fidélité du consommateur : application au cas de l'hôtellerie, Thèse de doctorat en sciences de gestion, 2008. ,
Immigrant Consumer Acculturation, Advances in Consumer Research, vol.16, pp.110-118, 1989. ,
Atravesando Fronteras/ Border crossings: a critical ethnographic exploration of the consumer acculturation of mexican immigrants, Journal of Consumer Research, vol.21, issue.1, pp.32-54, 1994. ,
L'influence de la musique d'ambiance sur le comportement des consommateurs sur le lieu de vente, Thèse de Doctorat en sciences de gestion, 2000. ,
Impact de la couleur de fond sur les croyances envers le produit : une approche multi-culturelle, 2003. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00077435
Effet de la musique d'ambiance sur le comportement des acheteurs en supermarché, Actes du 16 ème Congrès International de l'Association Française du Marketing, 2000. ,
Le rôle de la nostalgie du pays d'origine dans le processus d'acculturation des immigrés et ses effets sur la consommation : le cas des immigrés turcs en France, 2011. ,
L'influence de l'environnement physique et des interactions sociales sur la fidélité lors d'une rencontre de service : application au cas de l'hôtellerie de tourisme, Thèse de doctorat en sciences de gestion, 2008. ,
My favorite things": A cross-cultural inquiry into object attachment, possessiveness, and social linkage, Journal of Consumer Research, vol.14, issue.4, pp.531-547, 1988. ,
DOI : 10.1086/209134
Tackling the European migration problem, Journal of Economic Perspectives, vol.9, issue.2, pp.45-62, 1995. ,
DOI : 10.1257/jep.9.2.45