Evaluating Electromagnetic Railway Environment Using adaptive Time-Frequency Analysis - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue International Journal of Engineering and Technical Research Année : 2016

Evaluating Electromagnetic Railway Environment Using adaptive Time-Frequency Analysis

Résumé

With the current introduction of new technologies in railway signaling, the railway electromagnetic environment is becoming more and more complex. Indeed, the characteristics of the signals used in these systems are very different both in time and frequency domains. Because of this wide range of very different signals to evaluate, time-frequency representations already used in electromagnetic compatibility studies, do not perfectly enable us to easily and quickly process, with a sufficient flexibility, these signals. In this letter, these methods are briefly recalled and discussed. Some limits regarding their use in the electromagnetic environment analysis considered are identified and a more flexible time-frequency analysis method is proposed. By applying it to synthesized and recorded signals, we show that time and frequency resolutions are easily adapted to fit the particular considered subsystem and adjusted according to the disturbance or radio communication signal to examine
Avec l'introduction actuelle de nouvelles technologies dans la signalisation ferroviaire, l'environnement électromagnétique ferroviaire devient de plus en plus complexe. En effet, les caractéristiques des signaux utilisés dans ces systèmes sont très différentes tant dans les domaines temporels que fréquentiels. En raison de cette large gamme de signaux très différents à évaluer, les représentations temps-fréquence déjà utilisées dans les études de compatibilité électromagnétique ne permettent pas parfaitement de traiter facilement et rapidement, avec une flexibilité suffisante, ces signaux. Dans cette lettre, ces méthodes sont brièvement rappelées et discutées. Certaines limites concernant leur utilisation dans l'analyse de l'environnement électromagnétique considérée sont identifiées et une méthode d'analyse temps-fréquence plus flexible est proposée. En l'appliquant aux signaux synthétisés et enregistrés, nous montrons que les résolutions de temps et de fréquence sont facilement adaptées au sous-système considéré et ajustées en fonction du signal de perturbation ou de communication radio à examiner.
Fichier principal
Vignette du fichier
doc00028652.pdf (425.71 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...

Dates et versions

hal-02009805 , version 1 (06-02-2019)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02009805 , version 1

Citer

Mohamed Raouf Kousri, Virginie Deniau, Marc Heddebaut, S. Baranowski. Evaluating Electromagnetic Railway Environment Using adaptive Time-Frequency Analysis. International Journal of Engineering and Technical Research, 2016, 4 (3), pp190-194. ⟨hal-02009805⟩
38 Consultations
50 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More