Approaches by competences, definition and designation of the mathematical knowledge: can we consider the disappearance of a disciplinary organization of knowledge? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Éducation & Didactique Année : 2014

Approaches by competences, definition and designation of the mathematical knowledge: can we consider the disappearance of a disciplinary organization of knowledge?

Approche par compétences, définition et désignation des savoirs mathématiques : peut-on envisager la disparition d’une organisation disciplinaire des savoirs ?

Fichier non déposé

Dates et versions

hal-01998165 , version 1 (29-01-2019)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01998165 , version 1

Citer

Maggy Schneider, Alain Jacques Mercier. Approaches by competences, definition and designation of the mathematical knowledge: can we consider the disappearance of a disciplinary organization of knowledge?. Éducation & Didactique, 2014, 8 (2), pp.109-124. ⟨hal-01998165⟩

Collections

ENS-LYON TICE UDL
26 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More