beaucoup d'avoir répondu si gentiment à ces questions. Nous espérons que cet entretien ,
Education and mind in the knowledge age, 2001. ,
« Resistance to change: Unconscious knowledge and the challenge of unlearning, Changing institutions, environments and people, pp.75-94, 2009. ,
, , vol.39, pp.5-16, 1999.
Turning research into results: A guide to selecting the right performance Solutions, 2002. ,
« Five common but questionable principles of multimedia Learning, pp.97-116, 2006. ,
« Cognitive task analysis, Handbook of research on educational communications and technology, pp.577-593, 2008. ,
, Handling complexity in learning environments: Research and theory, 2006.
Learning with media: restructuring the debate, Educational Technology Research and Development, vol.42, issue.2, pp.21-39, 1994. ,
« Why minimal guidance during instruction does not work: An analysis of the failure of constructivist, discovery, problem-based, experiential, and inquiry-based teaching, Educational Psychologist, vol.41, issue.2, pp.75-86, 2006. ,
, The Cambridge handbook of multimedia Learning, 2006.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00702928
, Technology Research and Development, vol.50, pp.43-59, 2002.
, Educational technology: An encyclopedia, 2002.
The real world on a short leash: the (mis)application of constructivism to the design of educational technology, Technology Research and Development, vol.46, pp.53-65, 1998. ,
Ten steps to complex learning: A systematic approach to four-component instructional design, 1989. ,
Towards a taxonomy of cognitive task analysis methods: A search for cognition and task analysis interactions, Los Angeles, thèse de doctorat non publiée, p.9, 2007. ,
La charge cognitive, théorie et applications, 2007. ,
Efficacité des technologies éducatives dans l'enseignement scolaire. Analyse critique des approches française et américaine, 2003. ,
« Apprendre en présence et à distance : Une définition des dispositifs hybrides, Distances et Savoirs, vol.4, issue.4, pp.469-496, 2006. ,
DOI : 10.3166/ds.4.469-496
URL : https://archive-ouverte.unige.ch/unige:17649/ATTACHMENT01
« La technologie des médias joue-t-elle un rôle dans la transmission des connaissances ?, Comment penser la communication des connaissances ? Du CD-ROM à l'Internet, pp.253-264, 1999. ,
« Les effets de la distance sur le discours de l'enseignant et le comportement de l'apprenant, Distances & Savoirs, vol.1, pp.337-360, 2003. ,
DOI : 10.3166/ds.1.337-360
URL : http://hal.univ-grenoble-alpes.fr/hal-01083076/file/D%26S03.pdf
Cette entrevue a été menée via courriel par Philippe Dessus (Laboratoire des sciences de l'éducation, université Pierre-Mendès-France & IUFM, Grenoble) et Pascal Marquet (LISEC, université de Strasbourg), entre décembre, pp.87-100, 2006. ,