De l'intérêt d'une prise en compte des patrimoines langagiers des apprentis-lecteurs

Abstract : Equality as a societal project is, according to us, one of the incontestable pillars of the building of multilingualism as a means for an individual to cope with different languages. In the field of education, this equality requires a synergy of languages in schools so as to integrate, rather than to ignore, the linguistic experience of the child, whatever it may be. Social equality takes shape in a multilingual education that deals with the role of languages in classroom communication and in knowledge building. Considering the particular case of early reading, we questioned means to avoid a gap between informal practices and scholarly practices of literacy.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
vers le plurilinguisme? vingt ans après, 2013
Liste complète des métadonnées

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01893862
Contributeur : Livia Goletto <>
Soumis le : jeudi 11 octobre 2018 - 18:01:24
Dernière modification le : jeudi 18 octobre 2018 - 01:16:01

Fichier

Goletto-plurilinguisme 20 ans ...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01893862, version 1

Collections

Citation

Livia Goletto. De l'intérêt d'une prise en compte des patrimoines langagiers des apprentis-lecteurs. vers le plurilinguisme? vingt ans après, 2013. 〈hal-01893862〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

8

Téléchargements de fichiers

3