Pourquoi et comment construire une collection de minéraux dans un établissement scolaire ?

Abstract : At the beginnng of the Twentieth Century, natural and physical sciences where teatched throught the "leçons de choses" who give a large part to real experimentation. Natural history cabinets and in particular mineralogical collections where presents in scholar establisments. In this paper, I will discuss the philosophy of the "leçons de choses" and relate the experience of the building of a mineralogical collection for undergraduate teatching. The connection between the choice of minerals and the official educationnal programs is presented, as well as the practical aspects of building such a collection. This experience show how to valorize the modest mineralogical samples.
Liste complète des métadonnées

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01875770
Contributeur : Vincent Dubost <>
Soumis le : vendredi 12 octobre 2018 - 17:25:50
Dernière modification le : samedi 13 octobre 2018 - 01:20:24

Fichier

LRM137-DUBOST.pdf
Accord explicite pour ce dépôt

Identifiants

  • HAL Id : hal-01875770, version 1

Citation

Vincent Dubost. Pourquoi et comment construire une collection de minéraux dans un établissement scolaire ?. Le Règne Minéral., 2017. 〈hal-01875770〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

145

Téléchargements de fichiers

10