Pourquoi et comment construire une collection de minéraux dans un établissement scolaire ? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Le Règne Minéral Année : 2017

Pourquoi et comment construire une collection de minéraux dans un établissement scolaire ?

Résumé

At the beginnng of the Twentieth Century, natural and physical sciences where teatched throught the "leçons de choses" who give a large part to real experimentation. Natural history cabinets and in particular mineralogical collections where presents in scholar establisments. In this paper, I will discuss the philosophy of the "leçons de choses" and relate the experience of the building of a mineralogical collection for undergraduate teatching. The connection between the choice of minerals and the official educationnal programs is presented, as well as the practical aspects of building such a collection. This experience show how to valorize the modest mineralogical samples.
Fichier principal
Vignette du fichier
LRM137-DUBOST.pdf (17.86 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Accord explicite pour ce dépôt
Loading...

Dates et versions

hal-01875770 , version 1 (12-10-2018)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01875770 , version 1

Citer

Vincent Dubost. Pourquoi et comment construire une collection de minéraux dans un établissement scolaire ?. Le Règne Minéral, 2017. ⟨hal-01875770⟩

Collections

TICE HIPHISCITECH
175 Consultations
47 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More