Dispositifs d'apprentissage instrumentés par les technologies : vers une ingénierie centrée sur les scénarios, pp.407-414, 2004. ,
Assistance to projectbased learning support: from learning models to platforms, IADIS, Lisbon Portugal, pp.6-8, 2007. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01178913
IMS Learning Design (Best Practice Guide, Information Binding, 2003. ,
Current Research in Learning Design, Educational Technology & Society, pp.13-22, 2006. ,
IMS Learning Design: la flexibilité pédagogique au service des besoins de l'e-formation Modelling the case study with LDL and implementing it with LDI The Netherlands, ICALT'06, pp.1158-1159, 2006. ,
Technical Guide to Model Driven Architecture: The MDA Guide v1 SPLACH: a Computer Environment Supporting Distance Project-Based Learning, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications ED-MEDIA, pp.558-593, 2002. ,
univ-lille1.fr/projets/ModX Scénarisation Pédagogique et Ingénierie Dirigé par les Modèles. Cadre d'étude pour la définition de langages et environnements-outils de scénarisation pédagogique spécifiques à des domaines, pp.7-257, 2007. ,
Model transformation: the heart and soul of model-driven software development, IEEE Software, vol.20, issue.5, pp.42-45, 2002. ,
DOI : 10.1109/MS.2003.1231150
Une Utilisation opérationnelle d'ATL : l'intégration de la transformation de modèles dans le projet TOPCASED, Génie Logiciel (73) :21?26, 2005. [15] First experiments with the ATL model transformation language: Transformation XSLT into XQuery, 2003. ,
, , pp.1-18, 2003.
Atlas Transformation Language, Eclipse Modeling Framework, p.131425420, 2004. ,