, , 2017.
A quantitative content analysis of the characteristics of rapid-growth firms and their founders, Journal of Business Venturing, vol.20, pp.663-687, 2005. ,
L'adhésion des porteurs de projets digitaux au récit médiatique sur les start-ups Internet, i3 Working Papers Series, pp.15-18, 2015. ,
Les entrepreneurs du numérique, victimes de leur propre storytelling ?, 2017. ,
Entrepreneurs in Turkey: a factor analysis of motivations, success factors, and problems, Journal of Small Business Management, vol.47, pp.58-91, 2009. ,
Éléments pour une sociologie de la traduction : la domestication des coquilles StJacques et des marins pêcheurs dans la baie de St. Brieuc, Numéro spécial : La sociologie des Sciences et des Techniques, pp.169-208, 1986. ,
Les facteurs déterminant la création d'entreprise par les chercheurs publics : application des modèles d'intention, vol.3, pp.1-20, 2006. ,
Entrepreneurship: From motivation to start-up, Journal of International Entrepreneurship, vol.11, pp.243-267, 2013. ,
Assessing the impact of entrepreneurship education programmes: a new methodology, Journal of European Industrial Training, vol.30, pp.701-720, 2006. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00133044
Entrepreneurial intentions of business students-A benchmarking study, International Journal of Innovation and Technology Management, vol.1, pp.269-288, 2004. ,
Entrepreneurial networks and organizational growth, Entrepreneurship Theory and Practice, pp.7-19, 1995. ,
The effects of entrepreneurship education-does gender matter?, International Journal of Entrepreneurship and Small Business, vol.20, pp.255-271, 2013. ,
Narrating the entrepreneur, International Small Business Journal, vol.22, pp.273-293, 2004. ,
The impact of prior entrepreneurial exposure on perceptions of new venture feasibility and desirability, Entrepreneurship Theory & Practice, vol.18, pp.5-20, 1993. ,
Competing models of entrepreneurship intentions, Journal of Business Venturing, vol.15, pp.411-432, 2000. ,
The Structure of Scientific Revolutions, 1962. ,
Les déterminants de la survie et de la croissance des start-up TIC, Revue Française de Gestion, vol.2, pp.37-56, 2005. ,
La science en action. Introduction à la sociologie des sciences, 2005. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02057134
A new framework for understanding why startups succeed, 2012. ,
Haute couture and prêt-à-porter: the popular press and the diffusion of management practices, Organization Studies, vol.21, pp.567-588, 2000. ,
Trade-off in the investment decisions of European venture capitalists, Journal of Business Venturing, vol.11, pp.273-287, 1995. ,
Les compétences entrepreneuriales et le processus entrepreneurial : une approche dynamique, pp.91-100, 2011. ,
Intuition et succès entrepreneurial : la représentation sociale de l'intuition dans la presse française, Revue Internationale P.M.E, vol.26, pp.169-186, 2013. ,
Propensity to firm creation: empirical research using structural equations, International Entrepreneurship and Management Journal, vol.4, pp.485-504, 2008. ,
Causation and effectuation: Toward a theoretical shift from economic inevitability to entrepreneurial contingency, Academy of Management Review, vol.26, pp.243-263, 2001. ,
What makes entrepreneurs entrepreneurial?, 2001. ,
The social dimension of entrepreneurship, The Encyclopedia of Entrepreneurship, 1982. ,
L'effectuation, logique de pensée des entrepreneurs experts, Entreprendre & Innover, vol.1, pp.76-82, 2016. ,
Cultural Contingency in the Cognitive Model of Entrepreneurial Intention, Entrepreneurship: Theory & Practice, vol.37, pp.147-173, 2013. ,
L'intention entrepreneuriale des étudiants : le cas français, Revue des Sciences de Gestion, vol.3, pp.57-65, 2006. ,
Le rôle de l'âge dans l'intention entrepreneuriale : Quelles leçons sur les seniors ?, Revue Française de Gestion, vol.8, pp.95-109, 2012. ,
Promesses et réalités de l'entrepreneuriat des jeunes, Angora Débats/Jeunesses, vol.1, pp.57-72, 2017. ,
Critical junctures in the development in university hightech spinout companies, Research Policy, vol.33, pp.147-175, 2004. ,
Lead users: An important source of novel product concepts, Management Science, vol.32, pp.791-805, 1986. ,