A case study of a university teacher of calculus 1 - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2018

A case study of a university teacher of calculus 1

Ibrahim Alzubaidi
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1035087
Keith Jones
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1035088

Résumé

This case study of a university teacher of calculus1, based on data from a questionnaire, semi-structured interview, and observation, illustrates how the teacher used their knowledge of calculus teaching to sequence the building blocks of mathematical theories (BBMT) of the concepts of calculus.
Fichier principal
Vignette du fichier
Alzubaidi_Jones_INDRUM2018_POSTER_revised.pdf (194.53 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-01849970 , version 1 (26-07-2018)

Licence

Paternité

Identifiants

  • HAL Id : hal-01849970 , version 1

Citer

Ibrahim Alzubaidi, Keith Jones. A case study of a university teacher of calculus 1. INDRUM 2018, INDRUM Network, University of Agder, Apr 2018, Kristiansand, Norway. ⟨hal-01849970⟩
91 Consultations
88 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More