, Mardaga
How to do Things with Words, 1962. ,
DOI : 10.1093/acprof:oso/9780198245537.001.0001
The phonological loop as a language learning device., Psychological Review, vol.105, issue.1, pp.158-173, 1998. ,
DOI : 10.1037/0033-295X.105.1.158
Le marxisme et la philosophie du langage. Essai d'application de la méthode sociologique en linguistique, 1977. ,
Esthétique de la création verbale, 1984. ,
Le développement pragmatique chez l'enfant Le langage de l'enfant, comment l'évaluer, 2005. ,
L'Orient ancien et nous, 1996. ,
Impoliteness in Interaction, 2008. ,
DOI : 10.1075/pbns.167
On the Origin of Stories : Evolution, cognition, and fiction, 2009. ,
Activités langagières, textes et discours. Pour un interactionnisme socio-discursif, 1997. ,
« Universals in language use : Politeness phenomena Questions and politeness, Strategies in social interaction, 1978. ,
, Cambridge, pp.56-289
Politeness. Some universals in language use, 1987. ,
L'éducation, entrée dans la culture, 1996. ,
Comment les enfants apprennent à parler? Paris: Retz, 2002. ,
Théorie du langage. La fonction représentationnelle du langage, 1934. ,
, , 1999.
Essais sur l'exercice du langage et des langues, 2006. ,
Pourquoi la Grèce, 1992. ,
On Being Moved by Art: How Reading Fiction Transforms the Self, Creativity Research Journal, vol.84, issue.5, pp.24-29, 2009. ,
DOI : 10.1037/0022-3514.84.5.1041
La civilisation des moeurs, 1974. ,
Perspectives on politeness, Journal of Pragmatics, vol.14, issue.2, pp.219-236, 1990. ,
DOI : 10.1016/0378-2166(90)90081-N
The association of deference with linguistic form, International Journal of the Sociology of Language, vol.1981, issue.27, pp.93-109, 1981. ,
DOI : 10.1515/ijsl.1981.27.93
Les Formes de l'intelligence, 1997. ,
La mise en scène de la vie quotidienne, Tome 1 La présentation de soi, Tome 2 Les relations en public, 1973. ,
Les rites d'interaction, 1974. ,
L'intelligence émotionnelle, 1997. ,
Cultiver l'intelligence relationnelle, 2009. ,
« La politesse, clé du lien social, Cerveau et Psycho, pp.28-31, 2008. ,
Language as social semiotic, 1978. ,
Le second livre des merveilles, 1996. ,
The Linguistic Realization of Face Management: Implications for Language Production and Comprehension, Person Perception, and Cross-Cultural Communication, Social Psychology Quarterly, vol.55, issue.2, pp.141-159, 1992. ,
DOI : 10.2307/2786943
, Odyssée. Hachette Education, 2010.
Bilan de la compétence pragmatique, Bilan de langage et de voix, 2006. ,
, Questions de poétique, 1973.
Le discours en interaction, 2005. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00392592
La conversation, 1996. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00389957
Les interactions verbales, 1992. ,
Sociolinguistique. Paris: Editions de Minuit, 1976. ,
Les argonautes du Pacifique occidental, 1922. ,
The Neural Bases of Social Cognition and Story Comprehension, Annual Review of Psychology, vol.62, issue.1, pp.103-134, 2011. ,
DOI : 10.1146/annurev-psych-120709-145406
Exploring the link between reading fiction and empathy: Ruling out individual differences and examining outcomes, Communications, vol.4, issue.4, pp.407-428, 2009. ,
DOI : 10.1016/0304-422X(94)00020-7
, Narrative Intelligence, 2003.
Sociologie et anthropologie, 1950. ,
DOI : 10.3917/puf.maus.2013.01
Linguistique historique et linguistique générale, 1911. ,
Homo fabulator, 2003. ,
Such Stuff as Dreams : The PSychology of Fiction, 2011. ,
DOI : 10.1002/9781119970910
Fictional Minds, 2004. ,
The Effects of Shared Cognition on Group Satisfaction and Performance, Communication Research, vol.1, issue.3, pp.88-108, 2008. ,
DOI : 10.1037/0022-3514.40.2.303
Savoir-vivre et relations sociales, Que Sais-je ?, 2010. ,
Argumenter en racontant, 2004. ,
DOI : 10.3917/dbu.rabat.2004.01
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00433200
, , 2013.
Le langage, introduction à l'étude de la parole, 1953. ,
The role of joint attentional processes in early language development, Language Sciences, vol.10, issue.1, pp.69-88, 1988. ,
DOI : 10.1016/0388-0001(88)90006-X
The Cultural Origins of Human Cognition, 1999. ,
Do young children have adult syntactic competence? Cognition, pp.209-253, 2000. ,
The social-pragmatic theory of word learning, Pragmatics. Quarterly Publication of the International Pragmatics Association (IPrA), vol.22, issue.4, pp.401-413, 2000. ,
DOI : 10.1017/S0305000900011430
Les aspects pragmatiques de la communication chez les primates, Psychologie Fran??aise, vol.49, issue.2, pp.209-218, 2004. ,
DOI : 10.1016/j.psfr.2003.11.006
A Comparison of the Gestural Communication of Apes and Human Infants, Human Development, vol.40, issue.1, pp.7-24, 1997. ,
DOI : 10.1159/000278540
Joint Attention and Early Language, Child Development, vol.57, issue.6, pp.1454-1463, 1986. ,
DOI : 10.2307/1130423
Linguistic environment of 1- to 2-year-old twins., Developmental Psychology, vol.22, issue.2, pp.169-176, 1986. ,
DOI : 10.1037/0012-1649.22.2.169
Joint attention and lexical acquisition style, First Language, vol.10, issue.12, pp.197-212, 1983. ,
DOI : 10.1017/S0305000900005134
The Literary Mind, 1996. ,
Pensée et langage, 1997. ,
Récits épiques des Lega du Zaïre, Annales Sciences Humaines, vol.135, 1992. ,
Politeness, Cambridge, 2003. ,
Why We Read Fiction : Theory of mind and the novel, 2006. ,