, EIAH 2013 ? 6e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.41-42, 2007.
, Description et exploitations des traces du logiciel d'algèbre Aplusix. Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation, p.14, 2007.
, , 2001.
,
, Coédition EPI-INRP, 2001.
,
Orange: Data Mining Toolbox in Python, 2349?2353. (Desmoulins et al, 2001. ,
EIAO2001 Environnements interactifs d'apprentissage avec ordinateur, Actes de la 6e conférence EIAO. Sciences et techniques éducatives, 2001. ,
EIAH2003 Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain Actes de la 1ère conférence, INRP éd, 2003. ,
???Keep Your Eyes on ???em all!???: A Mobile Eye-Tracking Analysis of Teachers??? Sensitivity to Students, Proc. 11th European Conf. on Technology Enhanced Learning, 2016. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511816796.014
, , 2016.
The WEKA Workbench. Online Appendix for "Data Mining: Practical Machine Learning Tools and Techniques, 2016. ,
, , 2010.
A Data Repository for the EDM Community, 2010. ,
DOI : 10.1201/b10274-6
DOP8_Cycle: Merging both data and analysis operators life cycles for Technology Enhanced Learning, Conference LAK '15, the 5th International Learning Analytics and Knowledge Conference, p.2015, 2002. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01167195
The Open Archives Initiative Protocol for Metadata Harvesting Protocol Version 2.0. Document Version Open Archive Initiative, 2002. ,
Multimodal learning and teaching corpora exchange: lessons learned in five years by the Mulce project, International Journal of Technology Enhanced Learning, vol.4, issue.1/2, pp.11-30, 2007. ,
DOI : 10.1504/IJTEL.2012.048310
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00718392
Educational data mining: A survey from 1995 to 2005, Expert Systems with Applications, vol.33, issue.1, pp.135-146, 1995. ,
DOI : 10.1016/j.eswa.2006.04.005
, , 2015.
Jeu-game, jeu-play, vers une modélisation du jeu, Une étude empirique à partir des traces numériques d'interaction du jeu Tamagocours. Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation (STICEF), ATIEF, p.22, 2015. ,
eXist A NoSQL Document Database and Application Platform ,
, , p.562, 2011.
Managing the Educational Dataset Lifecycle with DataShop, Artificial Intelligence in Education. G. Biswas, S. Bull, J. Kay, and A. Mitrovic ,
DOI : 10.1201/b10274-6
, , 2016.
Chronicle of a Scenario Graph: From Expected to Observed Learning Path, Proc. 11th European Conf. on Technology Enhanced Learning, 2016. ,
DOI : 10.1504/IJLT.2014.064491
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01322571