C. Bardiot, Rekall, Performance Research, vol.20, issue.6, pp.82-86
DOI : 10.1162/leon.2007.40.2.181

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01572188

, 2015 b. « Video recording and documentation of scenic arts : from the annotation to the visualization of metadata, the example of the Rekall software, in Acoustic Space. Data Drift. Archiving Media and Data Art in the 21st Century / sous la direction de Rasa Smite, pp.159-68

, 2015 c. « Une autre mémoire : la chorégraphie des données. À propos des objets numériques développés par William Forsythe (Improvisation Technologies, Synchronous objects et Motion Bank), Recréer / scripter ? Mémoires et transmissions des oeuvres performatives et chorégraphiques contemporaines, pp.235-52

, Anne) (sous la dir. de). 2015. Recréer / scripter ? Mémoires et transmissions des oeuvres performatives et chorégraphiques contemporaines, Bénichou

C. Bishop, 2012 Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship

C. Bishop, . Tate, and W. Moma, The Perils and Possibilities of Dance in the Museum: Tate, MoMA, and Whitney, Dance Research Journal, vol.46, issue.03, pp.63-76
DOI : 10.1017/S0149767714000497

, Bill) (sous la dir. de). 2015. A Steady Pulse : Restaging Lucinda Childs, Bissel, pp.1963-78

. Philadlphia, The Pew Center for Arts & Heritage Publication en ligne : http://danceworkbook.pcah.us/asteadypulse

, Qu'est-ce que la documentation ? Paris : Édit, Briet, 1951.

. Copeland, Mathieu) (sous la dir. de). 2013. Chorégraphier l'exposition Choreographing exhibitions. Noisiel ; St. Gall ; Dijon : La Ferme du Buisson

D. Keersmaeker, Anne Teresa) et Cveji? (Bojana). 2013. En atendant & Cesena : a choreographer's score

, 2014. Drumming & Rain : a choreographer's score. Bruxelles : Fonds Mercator, Kim (Vincs) et Sarah Whatley. 2015. « On An/Notations, pp.1-2

. Laurenson and . Van-saaze, 2014. « Collecting performance-based art : new challenges and shifting perspectives, Performativity in the Gallery. Staging Interactive Encounters / sous la direction de Outi Remes, pp.27-41

A. Melzer, ???Best Betrayal???: the Documentation of performance on Video and Film, Part 1, New Theatre Quarterly, vol.11, issue.42, pp.147-57
DOI : 10.1017/S0266464X00001160

A. Melzer, ???Best Betrayal???: the Documentation of Performance on Video and Film, Part 2, New Theatre Quarterly, vol.11, issue.43, pp.259-76
DOI : 10.1017/S0266464X00009131

M. Cunningham and T. , « Dance Capsules ». Publication en ligne : http://www.mercecunningham.org/film-media/dance-capsules, 2016.

P. Phelan, Unmarked : the Politics of Performance, 1993.
DOI : 10.4324/9780203359433

V. Saaze and . Van, 2013. Installation Art and the Museum: Presentation and Conservation of Changing Artworks

. Salaün, 2012. Vu, lu, su : les architectes de l'information face à l'oligopole du Web. Cahiers libres

V. Imschoot and . Myriam, 2005. « Rests in pieces : partitions, notation et trace dans la danse, pp.107-123

. Zacklad and . Manuel, « Annotation : attention, association, contribution », p. 29-46 in Annotations dans les Documents pour l'Action / sous la direction de Manuel Zacklad et Pascal Salembier, 2007.