Rôles de la métaphore verbale et de l’image matérielle comme outils argumentatifs dans le discours publicitaire : étude contrastive de supports publicitaires allemands, anglais et français

Abstract : The present article studies the argumentative function from the perspective of the combination of verbal metaphors and pictorial elements in print advertising. Based on a cognitive approach, the authors examine the role of metaphor as a means to foster argumentation, in particular the visual metaphor (or pictorial elements) as well as the difference between monomodal and multimodal metaphors. A contrastive analysis of English, French and German print adverts brings to light different types of relations between verbal metaphors and pictorial elements as to their argumentative force.
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Contributor : Denis Jamet <>
Submitted on : Tuesday, July 17, 2018 - 6:07:13 PM
Last modification on : Monday, December 2, 2019 - 12:10:02 PM

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Denis Jamet, Günter Schmale. Rôles de la métaphore verbale et de l’image matérielle comme outils argumentatifs dans le discours publicitaire : étude contrastive de supports publicitaires allemands, anglais et français. La fonction argumentative de la métaphore dans les discours spécialisés, 3, Peter Lang, pp.165-199, 2018, Aspects linguistiques et culturels des discours spécialisés, 978-3-0343-3269-9. ⟨hal-01842029⟩

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