Student Modelling: The Key to Individualized Knowledge-Based Instruction, 2013. ,
, Intelligent tutoring systems : Lessons learned. Lawrence Erlbaum, 1988.
Helping the teacher to re-organize tasks in a collaborative learning activity: an agent-based approach, Proceedings of the 6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.552-554, 2006. ,
Personnaliser des séquences de travail à partir de profils d'apprenants, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 2009. ,
MAGAM: A Multi-Aspect Generic Adaptation Model for Learning Environments, European Conference on Technology Enhanced Learning, pp.139-152, 2017. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01578380
Association des Technologies de l'Information pour l'Education et la Formation (ATIEF), 6èmes Rencontres Jeunes Chercheurs en Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.95-100, 2016. ,
Le rôle du scénario pédagogique dans l'analyse d'une formation à distance Analyse d'un scénario pédagogique à partir d'éléments de caractérisation définis, Le cas de la formation Galanet, 2005. ,
L'ingénierie pédagogique : pour construire l'apprentissage en réseau. Presses de l, 2002. ,
Using LAMS Version 2 for a game-based Learning Design, J. Interact. Media Educ, 2008. ,
Scénarisation pédagogique dirigée par les intentions, Rev. Sticef Org, 2011. ,
Modèles pour la conception de Learning Role-Playing Games en formation professionnelle, 2012. ,
Un outil réflexif pour concevoir un scénario pédagogique intégrant les TIC. Presented at the Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 2003. ,
The scenarization: a new task for teachers, Procedia-Soc. Behav. Sci, vol.31, pp.732-737, 2012. ,
, Model and Authoring Tool to Help Adapt Serious Games to their Educational Contexts. IJLT. 9, pp.161-180, 2014.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01087301
The Assessment of Knowledge, in Theory and in Practice, Formal Concept Analysis, pp.61-79, 2006. ,
Competence-Based Knowledge Structures for Personalised Learning, Int. J. E-Learn, vol.5, pp.75-88, 2006. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190482
Defining a competency map for a practical skill, Clin. Teach, vol.11, pp.531-536, 2014. ,
DOI : 10.1111/tct.12194
Competence-Based Knowledge Space Theory as a Framework for Intelligent Metacognitive Scaffolding, pp.563-565, 2011. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-21869-9_102
, Knowledge Spaces : Applications in Education, 2013.
Comparing Two CbKST Approaches for Adapting Learning Paths in Serious Games, pp.211-224, 2015. ,
DOI : 10.1007/978-3-319-24258-3_16
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01329129
Building on the Case Teaching Method to Generate Learning Games Relevant to Numerous Educational Fields, International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT, pp.156-160, 2013. ,
DOI : 10.1109/icalt.2013.49
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00845532