Connaissance du contexte et anticipation posturale chez l'enfant au cours du développement - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue L'Année psychologique Année : 2005

Connaissance du contexte et anticipation posturale chez l'enfant au cours du développement

Résumé

Influence of knowledge in postural anticipation in children during development This article examines research on the development of anticipatory postural adjustment (APA). We present first a definition of APA in which we differentiate anticipation of events depending whether there are internal (self induced) or external. Studies on the development of APA centered on anticipation of self-inflicted postural destabilization show a progressive integration, in the feed-forward control of posture, of postural perturbations associated to the movement. The development of postural anticipation of an external event requires the subject to know the event's characteristics (for example, the weight of an object to catch). The development of this anticipation during childhood raises several hypotheses about the links between knowledge of context and postural anticipation.

Domaines

Psychologie
Fichier principal
Vignette du fichier
JoverMellier2005_AnnéePsy2.pdf (99.59 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...

Dates et versions

hal-01792539 , version 1 (15-05-2018)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01792539 , version 1

Citer

Marianne ´ Jover, Daniel Mellier. Connaissance du contexte et anticipation posturale chez l'enfant au cours du développement. L'Année psychologique, 2005. ⟨hal-01792539⟩
139 Consultations
258 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More