Connaissance du contexte et anticipation posturale chez l'enfant au cours du développement

Abstract : Influence of knowledge in postural anticipation in children during development This article examines research on the development of anticipatory postural adjustment (APA). We present first a definition of APA in which we differentiate anticipation of events depending whether there are internal (self induced) or external. Studies on the development of APA centered on anticipation of self-inflicted postural destabilization show a progressive integration, in the feed-forward control of posture, of postural perturbations associated to the movement. The development of postural anticipation of an external event requires the subject to know the event's characteristics (for example, the weight of an object to catch). The development of this anticipation during childhood raises several hypotheses about the links between knowledge of context and postural anticipation.
Type de document :
Article dans une revue
Annee Psychologique, Centre Henri Pieron/Armand Colin, 2005
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [83 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01792539
Contributeur : Marianne Jover <>
Soumis le : mardi 15 mai 2018 - 15:26:31
Dernière modification le : mardi 12 février 2019 - 15:30:06
Document(s) archivé(s) le : mardi 25 septembre 2018 - 05:11:52

Fichier

JoverMellier2005_AnnéePsy2.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : hal-01792539, version 1

Citation

Marianne Jover, Daniel Mellier. Connaissance du contexte et anticipation posturale chez l'enfant au cours du développement. Annee Psychologique, Centre Henri Pieron/Armand Colin, 2005. 〈hal-01792539〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

35

Téléchargements de fichiers

50