Comment des élèves de lycée argumentent avec la plateforme LabBook dans une situation de résolution de problème en immunologie

Abstract : Arguments produced by high school students in an inquiry-based learning activity in immunology using the 'LabBook' platform Abstract Immunology is one area highly structured on experimental-mathematic strategies useful for the development of scientific literacy in higher education. Argumentation is considered one of the skills relevant to the language of science. Here, we show that is possible to stimulate the argument.
Liste complète des métadonnées

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01760504
Contributor : Patricia Marzin-Janvier <>
Submitted on : Friday, April 6, 2018 - 1:56:05 PM
Last modification on : Tuesday, April 16, 2019 - 10:23:22 AM

File

ARDiST_communication_Seixas_ma...
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : hal-01760504, version 1

Collections

Citation

Paula Mello, Patricia Marzin-Janvier, Daniel Manzoni de Almeida. Comment des élèves de lycée argumentent avec la plateforme LabBook dans une situation de résolution de problème en immunologie. 10 ème rencontres scientifiques de l'ARDIST, Mar 2018, Saint-Malo, France. ⟨hal-01760504⟩

Share

Metrics

Record views

89

Files downloads

78