G. Baron, B. Drot-delange, M. Grandbastien, and F. Tort, Computer Science Education in French Secondary Schools, ACM Transactions on Computing Education, vol.14, issue.2, pp.11-27, 2014.
DOI : 10.1145/1118178.1118215

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01255491

A. Brodnik and . Tort, Informatics in Schools : Improvement of Informatics Knowledge and Perception, ISSEP 2016 proceedings, p.9973, 2016.

O. Cogis, J. Palaysi, and R. Terrat, Rapport d'activité de la formation ISN dans l'académie de Montpellier de septembre, pp.65-79, 1024.

M. Gautier and B. Wrobel-dautcourt, artEoz ? Dynamic Program Visualization in Informatics in Schools : Improvement of Informatics Knowledge and Perception, th International Conference on Informatics in Schools : Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2016 proceedings, 2016.

G. Parriaux and M. Chevalier, Formation didactique des enseignants d'informatique : défis posés par une régionalisation, 2016.

M. Quinson and G. Oster, A Teaching System to Learn Programming, Proceedings of the 2015 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE '15, 2015.
DOI : 10.1109/HCC.2001.995251

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01238377

E. Vandeput, La didactique de l'informatique, entretien réalisé par C, pp.105-111, 1024.