Une didactique de l'informatique ?, Revue fr. de pédagogie, pp.163-172, 2001. ,
DOI : 10.3406/rfp.2001.2813
URL : http://www.persee.fr/docAsPDF/rfp_0556-7807_2001_num_135_1_2813.pdf
The Process of Education, American Journal of Physics, vol.31, issue.6, 1960. ,
DOI : 10.1119/1.1969598
Histoire de l'informatique, d'Internet et du web, notes de cours, 2014. ,
Models, Sources and Users: Historical Database Design in the 1990s, History and Computing, vol.1, issue.1, pp.33-43, 1994. ,
DOI : 10.3366/hac.1994.6.1.33
Great principles of computing, Communications of the ACM, vol.46, issue.11, pp.15-20, 2003. ,
DOI : 10.1145/948383.948400
URL : https://calhoun.nps.edu/bitstream/10945/35474/1/amsciOct10.pdf
Les quatre concepts de l'informatique In Sciences et technologies de l'information et de la communication en milieu éducatif : Analyse de pratiques et enjeux didactiques, pp.24-26, 2011. ,
Code is Law? On Liberty in Cyberspace Harvard Magazine , jan. 2000, trad. française : < https, Ces idées sont développées dans : Code and Other Laws of Cyberspace, Basic Books et Code : Version 2.0, 1999. ,
De la programmation considérée comme un des beauxarts, 1992. ,
An Exploration in the Space of, Mathematics Educations International Journal of Computers for Mathematical Learning, pp.95-123, 1996. ,
The Computer for the 21 st Century), sept. 1991 ; repris en français : Les réseaux informatiques de l'an, Scientific American, vol.265, issue.3, 1991. ,
Computational thinking and thinking about computing, Philosophical Transactions of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences, vol.51, issue.7191, pp.3717-3725, 2008. ,
DOI : 10.1038/nature06932