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Article Dans Une Revue Systèmes alimentaires / Food Systems Année : 2017

Which Incentives for Direct Selling?

Résumé

This article focuses on factors that encourage farmers to sell their production directly to consumers. Based on data from the Farm Accountancy Data Network 2006–2014, we establish profiles of direct selling farms. They are smaller and propose an increased range of produce compared to other farms. Beyond sectorial differences, their common feature is the use of fewer pesticides, which is consistent with the quality signal sent to consumers. Implications in terms of public policy are suggested.
Cet article identifie les facteurs clefs de la vente en circuit court. Sur la base du Réseau d’information comptable agricole (RICA) 2006-2014, une caractérisation des exploitations vendant en circuit court est établie. Moins étendues, elles offrent une plus large gamme de produits. Par-delà des différences sectorielles, elles utilisent moins de produits phytosanitaires, ce qui est cohérent avec l’image de qualité qu’ils véhiculent. Des implications en termes de politiques publiques sont développées.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

hal-01685408 , version 1 (25-05-2020)

Identifiants

Citer

Magali Aubert, Geoffroy Enjolras. Which Incentives for Direct Selling?: An Analysis of French farms. Systèmes alimentaires / Food Systems, 2017, 2017 (n°2), pp.115-141. ⟨10.15122/isbn.978-2-406-07196-9.p.0115⟩. ⟨hal-01685408⟩
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