Les perspectives culturelles de la recherche en marketing en faveur du developpement durable dans les pays en developpement, Recherche et Applications en Marketing, vol.29, issue.3, pp.99-103, 2004. ,
DOI : 10.1177/0767370114527677
Building Understanding of the Domain of Consumer Vulnerability, Journal of Macromarketing, vol.61, issue.2, pp.128-139, 2005. ,
DOI : 10.1111/j.1745-6606.1994.tb00819.x
Understanding poverty and promoting poverty alleviation through transformative consumer research, Journal of Business Research, vol.66, issue.8, pp.66-1195, 2013. ,
DOI : 10.1016/j.jbusres.2012.08.012
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00829062
Marketing and the vulnerable, Business Ethics Quarterly, Ruffin Series, vol.1, pp.7-20, 1998. ,
Vieillir au grand ??ge, Recherche en soins infirmiers, vol.94, issue.3, pp.28-41, 2008. ,
DOI : 10.3917/rsi.094.0028
De l'indigence à l'exclusion, la désaffiliation Face à l'exclusion, le modèle français, Donzelot J. et al. Paris : Éditions Esprit, pp.137-168, 1991. ,
Vers un renforcement de la proximit?? des relations client, Revue fran??aise de gestion, vol.32, issue.162, pp.115-125, 2006. ,
DOI : 10.3166/rfg.162.115-126
L'approche relationnelle dans les banques, mythe ou réalité ? Revue Française de Gestion, pp.123-138, 2009. ,
Pour ne plus entendre parler de la ????culture traditionnelle????, Revue du MAUSS, vol.29, issue.1, pp.479-516, 2007. ,
DOI : 10.3917/rdm.029.0479
Les relations de service dans le secteur marchand Relations de services, marchés de services, pp.23-41, 1994. ,
Analyser et évaluer les prestations de cohésion sociale « hors cadre » des services publics, Le cas des relations de guichet à La Poste. Politiques et Management public, pp.119-144, 1997. ,
DOI : 10.3406/pomap.1997.2167
URL : http://www.persee.fr/docAsPDF/pomap_0758-1726_1997_num_15_4_2167.pdf
Les conseillers financiers de La Banque Postale : entre les besoins du client et les intérêts de l'employeur, 2010. ,
L'idéel et le matériel, 1984. ,
Exp??riences de consommation des individus pauvres en France: apport du Bas de la Pyramide et de la Transformative Consumer Research, D??cisions Marketing, vol.72, issue.72, pp.139-156, 2013. ,
DOI : 10.7193/dm.072.87.139.156
Relationship approach to marketing in service contexts: The marketing and organizational behavior interface, Journal of Business Research, vol.20, issue.1, pp.3-11, 1990. ,
DOI : 10.1016/0148-2963(90)90037-E
The new marketing???Developing long-term interactive relationships, Long Range Planning, vol.20, issue.4, pp.10-20, 1987. ,
DOI : 10.1016/0024-6301(87)90151-8
Evaluer les clients, Recherche et Applications en Marketing, vol.19, issue.2, pp.1-19, 2004. ,
DOI : 10.1177/076737010401900205
Alzheimer, éthique et société, 2012. ,
Valuing the Real Option of Abandoning Unprofitable Customers When Calculating Customer Lifetime Value, Journal of Marketing, vol.70, issue.3, pp.5-20, 2006. ,
DOI : 10.1509/jmkg.70.3.5
A Model to Determine Customer Lifetime Value in a Retail Banking Context, European Management Journal, vol.25, issue.3, pp.221-234, 2007. ,
DOI : 10.1016/j.emj.2007.01.004
Consumer value. A framework for analysis and research, 1999. ,
L'épreuve de l'argent, 2012. ,
Life Satisfaction, Self-Determination, and Consumption Adequacy at the Bottom of the Pyramid, Journal of Consumer Research, vol.38, issue.6, pp.1155-1168, 2012. ,
DOI : 10.1509/jmkg.74.2.1
Essai sur le don Forme et raison de l'échange dans les sociétés primitives, Mauss M., Sociologie et anthropologie, 1950. ,
Vieillir et devenir vulnérable, Revue Médicale Suisse, vol.5, pp.2353-57, 2009. ,
Research Frontiers on Older Consumers' Vulnerability, Journal of Consumer Affairs, vol.19, issue.1, pp.467-516, 2011. ,
DOI : 10.1016/j.jcps.2008.12.002
Place de loffre dans la construction dune identite stigmatisee: le cas des personnes en situation de handicap moteur, Recherche et Applications en Marketing, vol.31, issue.4, pp.50-69, 2016. ,
DOI : 10.1177/0767370116635089
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01692929
Structure and Change in Economic History, 1981. ,
Institutions, Institutional Change and Economic Performance, 1990. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511808678
de) (1993) The Quality of Life, 1999. ,
Vulnerability and Physical, Cognitive, and Behavioral Impairment, Journal of Macromarketing, vol.4, issue.1, pp.471-485, 2014. ,
DOI : 10.1111/j.1365-2788.2011.01501.x
Quality of Care for Older Persons at the Dawn of the Third Millennium, Journal of the American Geriatrics Society, vol.333, issue.Suppl. 1, pp.346-350, 2003. ,
DOI : 10.1056/NEJM199511023331806
Cost of Being Poor: Retail Price and Consumer Price Search Differences across Inner-City and Suburban Neighborhoods, Journal of Consumer Research, vol.35, issue.3, pp.457-471, 2008. ,
DOI : 10.2307/1251933
Case study research: design and methods, 2003. ,