A. , E. Sixty-eight, S. Georg, A. , and M. , Global or local?, Das neue Interesse am Körper », Programmzeitung Offenes Kulturhaus, pp.289-298, 1994.

A. , R. , and S. Sixties, Specters and spirits of a parallel avantgarde, 2013.

K. Battista, Renegotiating the body. Feminist art in 1970s London, 2013.

B. and S. De, Le deuxième sexe, p.1976, 1949.

J. Berger, Ways of seeing, 1972.

R. Betterton, An Intimate Distance: Women, Artists and the Body, Woman's Art Journal, vol.21, issue.2, 1996.
DOI : 10.2307/1358763

J. Butler, Performative Acts and Gender Constitution: An Essay in Phenomenology and Feminist Theory, Theatre Journal, vol.40, issue.4, pp.519-531, 1988.
DOI : 10.2307/3207893

C. Germano and M. Abramovic, Public Body ? Installations and objects, 1965.

C. , A. , C. Lefort, and C. Castoriadis, Regards croisés sur Mai 68, Politique et sociétés, pp.37-60, 2015.

C. and P. Josephine, Women contesting. The mainstream discourses of the art world, Série : Women's studies, 2004.

C. and K. Carolee, Schneemann invoking body politics, Michigan Quaterly Review, vol.30, issue.1, pp.127-145, 1991.

C. and A. Le-corps-du-mythe, Performances du génie créateur », Ligeia. Corps et performance, pp.76-90

M. Daly, /. Gyn, and . Ecology, The metaeathics of radical feminism, 1978.

D. Tal and G. , Art and feminist theory, 2013.

D. , P. , L. Situationnistes, and . Mai, Théorie et pratique de la révolution 1966 -1972, 1995.

E. Silvia, A. , and M. , A female concept of self-representation, pp.12-16, 1988.

J. Ewington, . Number, . Caine, . Barbara, and R. Pringle, The trouble with women, art and representation, 1995.

C. Fink, . Gassert, J. Philip, and . Detlef, The world transformed The German Historical Institution, 1968.

J. Forte and . Women, Women's Performance Art: Feminism and Postmodernism, Theatre Journal, vol.40, issue.2, pp.217-235, 1988.
DOI : 10.2307/3207658

B. Friedan, The feminine mystique, 1963.

J. Gaiger, Frameworks for modern art, 2003.

G. , B. Rudolf, . Groys, . Boris, . Atkins et al., The art of participation. 1950 to now, pp.18-31, 2008.

H. , M. Sein-und-zeit, ». , J. Für-phänomenologie-und-phänomologische-forschungen, V. Band et al., traduction française par Emmanuel Martineau : HEIDEGGER, Martin, Etre et temps, Edition numérique Hors-Commerce, 1927.

H. , J. , and L. Actions-de-gina-pane-de, De la fusion avec la nature et l'empathie sociale, thèse, direction : professeur Philippe DAGEN, 1968.

H. , B. Faber, and M. , Auf den Leib geschrieben, 1995.

E. Hwang, Le corps exposé entre Espace intime et Espace public Approche par la vidéo-performance, thèse (directeur de recherche : Professeur Eliane Chiron, 2012.

I. and C. Catharsis, violence et aliénation de soi. La performance en Grande- Bretagne de 1962-1988 », in : L'art au corps. Le corps exposé de Man Ray à nos jours, 1996.

I. , C. , M. Abramovic, . The-public-klaus, M. Biesenbach et al., The artist is present The Museum of Modern Art, pp.40-43, 2010.

K. , E. Wo-das-konzeptuelle-das-reale-berührt, H. Agnes, . Nollert, R. Angelika et al., Der Raum ist das Territorium bedeutender Kämpfe, Valie Export. Zeit und Gegenzeit, pp.95-102, 2010.

K. and J. Moi, The Kristeva Reader, 1986.

L. Breton and . David, La blessure comme oeuvre chez Gina Pane, pp.99-110, 2013.

L. and L. Sweeping, The contribution of feminism to the art of the seventies, Art Journal, vol.40, pp.362-365, 1980.

L. and L. R. Overlay, Contemporary art and the art of prehistory, 1983.

M. and C. A. Feminism, Marxism, method and the state. An agenda for theory », Signs, pp.515-544, 1982.

M. and D. La-libération, Sur la voie, Paris, Musée national d'art moderne, pp.13-20, 1990.

M. , T. Stages, and . Energy, Performance art Ground Zero? Interview in Los Angeles, Marina Abramovic. Artist body performances, pp.14-25, 1969.

S. Meats and . Le-corps-comme-territoire-du-féminin, La performance dans l'oeuvre des femmes artistes des années 1970 en Grande-Bretagne », Ligeia. Corps et performance, pp.229-241, 2013.

M. Ann-janine and «. Metaphor, Some cautionary comments on Mary Daly's Gyn, Ecology », Soundings, vol.65, issue.3, pp.340-351, 1982.

R. Mueller and V. Export, Fragments of the imagination, 1994.

M. , L. B. Leo, . Cohen, and . Marshall, Film theory and criticism. Introductory readings, pp.833-844, 1999.

O. and C. Jill, Orlan's refacing, 2005.

O. , «. Scandale-À-la, and F. , Comment le baiser de l'artiste d'Orlan a défrayé la chronique », Interview, Antidote, 2004.

K. Orlof, Texte inidentifié, manuscript, Carolee Schneemann Papers, Boîte, vol.69

I. Pfeiffer, . Hollein, . Max, J. Hendricks, and Y. Ono, Half-a-wind show a retrospective, 2013.

P. and F. Gina, Pane's biological aggressions », ArTitudes, décembre 1971-janvier 1972, pp.9-10

G. Pollock, Vision and difference. Femininity, feminism and the histories of art, 1988.

C. Schneemann and . Notes, Dossier Eye Body

R. Schneider, The explicit body and performance, 1997.
DOI : 10.4324/9780203421079

G. Schor and . The-feminist-avant-garde, A radical transformation, avanguardia feminista negli annì70 dalla Sammlung Verbund di Vienna, pp.22-29, 2010.

M. Sturm, S. Vor-den-anderen-körpern, A. Sigrid, and . Körper, Ausstellung im Offenen Kulturhaus Linz, 1994.

T. , A. , and G. Pane, Action, Saint-Étienne, Fall Editions, 1997.

M. Viollet, Les comportements du spectateur comme enjeux de l'art contemporain, thèse en Art et Histoire de l'art, p.2011

G. Watson, Art and sex, 2008.

J. Westcott, When Marina Abramovic dies. A biography, 2010.

J. Withers, . Feminist, . Norma, . Garrard, and . Mary, Performing, discovering, transforming ourselves The power of feminist Art. The American movement of the 1970s, history and impact, pp.158-173, 1994.

J. Wolff, Women's knowledge and Women's art, Queensland, Institute of cultural policy studies, 1989.