De quelques discours évaluatifs à propos de mémoires de master

Isabelle Delcambre 1
1 Théodile-CIREL
CIREL - Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille (CIREL) - EA 4354 : EA1764
Abstract : By enunciative analysis of evaluative judgments made by the faculty on student writing, this study aims to highlight the images of evaluators, evaluated students and written products, conveyed by these discourses. These images are different from explicit discourse that can be held on assessment practices. The analysis compares the discourses of two contrasting disciplinary groups (Psychology and Humanities) and concludes that some disciplinary specificity of these speeches can be observed
Document type :
Journal articles
Liste complète des métadonnées

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01593065
Contributor : Isabelle Delcambre <>
Submitted on : Monday, September 25, 2017 - 4:51:26 PM
Last modification on : Wednesday, November 28, 2018 - 2:08:02 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-01593065, version 1

Collections

Citation

Isabelle Delcambre. De quelques discours évaluatifs à propos de mémoires de master. Mélanges CRAPEL, Centre de recherches et d'applications pédagogiques en langues, 2016, Écrire et apprendre à écrire à l’université brésilienne, française et québécoise : questions de recherche en didactique des langues, 37 (1), pp.101-117. ⟨hal-01593065⟩

Share

Metrics

Record views

76