archiver, re-produire, Portraits polychromes, Hors-série thématique, Musique et Technologie ? Préserver, 2013. ,
A Constructivist approach to the analysis of electronic music and audio art ??? between instruments and faktura, Organised Sound, vol.8, issue.03, 2003. ,
DOI : 10.1017/S1355771803000220
Destins de l'oeuvre mixte interactive ? Autour de En Echo, pièce de Philippe Manoury », dans Musique et Technologie ? Préserver, archiver, re-produire, Portraits polychromes, Hors-série thématique, 2013. ,
The preservation, emulation, migration, and virtualization of live electronics for performing arts, Journal on Computing and Cultural Heritage, vol.1, issue.1, 2008. ,
DOI : 10.1145/1367080.1367086
on envisager une organologie des traitements sonores temps réel, instruments virtuels de l'informatique musicale ?, Actes de la Cinquième Conférence de Musicologie Interdisciplinaire (CIM'09, 2009. ,
Syntactical and semantical aspects of Faust, Soft Computing, vol.8, issue.9, 2004. ,
The CHANT Project: From the Synthesis of the Singing Voice to Synthesis in General, Computer Music Journal, vol.8, issue.3, p.15, 1984. ,
orchestre synthétique : remarques sur une notation personnelle », Le timbre, métaphore pour la composition, pp.485-538, 1991. ,