M. Binark and G. Et-bayraktutan-sütcü, « Practicing Identity in the Digital Game World : The Turkish Tribes' Community Practices in " Silkroad Online, Dervin, F. et Abbas, Y., Technologies numériques du soi et (co-)constructions identitaires, pp.61-84, 2009.

T. Boellstorff, Coming of Age in Second Life. An Anthropologist Explores the Virtually Human, 2008.

A. A. Casilli, Autour de trois stratégies d'emprunt culturel au coeur de la cyberculture, Communications, pp.77-183, 2005.

O. Deseilligny and F. Beau, « Une figure du double numérique : l'avatar », Hermès, pp.41-47, 2009.

F. Georges, Identités virtuelles, 2010.

H. Jeudy, Le Corps comme objet d'art, 2002.

S. Turkle, Life on the Screen. Identity in the Age of the Internet, 1995.

N. Yee and J. Et-bailenson, « The Proteus Effect. The Effect of Transformed Self-Representation on Behavior », Human Communication Research, n o 33 En ligne sur <http, pp.271-290, 2007.