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Article Dans Une Revue Belgeo : Revue Belge de Géographie Année : 1997

The new logics of location of food shops and supermarkets: the case of Comminges territory, from the 1970s to nowadays

Les nouvelles logiques de localisation des grandes surfaces et des petits commerces alimentaires : le cas du Comminges, des années 1970 à nos jours

Michaël Pouzenc

Résumé

The case of Comminges, rural area of the South of France, allows to see that locations of food shops and supermarkets changed strongly during the twenty last years. This evolution seems to correspond to a modification of the compromises made between three location logics: a squaring space logic (shops have a tendency to spread regularly in the aim to divide the territory, an accessibility logic (shops have a tendency to locate near major routes) and a synergy logic (shops have a tendency to locate in the aim to take advantage of the commercial attraction generated by other stores or services).

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Géographie
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Origine : Publication financée par une institution

Dates et versions

hal-01567631 , version 1 (24-07-2017)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01567631 , version 1

Citer

Michaël Pouzenc. Les nouvelles logiques de localisation des grandes surfaces et des petits commerces alimentaires : le cas du Comminges, des années 1970 à nos jours. Belgeo : Revue Belge de Géographie, 1997, 121, pp.47-55. ⟨hal-01567631⟩
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