A. Blanchard, (soumis) Comment montrer la science en train de se faire ?

R. Curtis, Narrative Form and Normative Force: Baconian Story-Telling in Popular Science, Social Studies of Science, vol.24, issue.3, pp.419-461, 1994.
DOI : 10.1177/030631279402400301

J. Durant, The challenge and the opportunity of presenting 'unfi nished science, 2004.

G. J. Feist, The Psychology of Science and the Origins of the Scientifi c Mind, 2006.

S. Freud, L'inquiétante étrangeté, Essais de psychanalyse appliquée, 1933.

D. Pestre, Introduction aux Science Studies, 2006.

H. Reichenbach, Experience and Prediction : An Analysis of the Foundations and the Structure of Knowledge, 1938.
DOI : 10.1037/11656-000

T. Groupe, Département d'études cognitives, École normale supérieure 29 rue d

H. Monfeuillard and A. , Groupe TRACES, Département d'études cognitives, École normale supérieure 29 rue d, COURRIEL : Helene.monfeuillard@ens.fr Elifsu Sabuncu ADRESSE : Deuxième labo 56 boulevard Auguste Blanqui 75013 Paris COURRIEL : Elifsu@deuxieme-labo.fr