Argumentation-based Resolution of Ethos Conflicts in Educational Context - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2017

Argumentation-based Resolution of Ethos Conflicts in Educational Context

Stéphanie Fonvielle
Christina Romain

Résumé

Before analyzing tension situations in an educational context, let us define the different concepts that help understand the disciplinary issues of our analysis: verbal conflict, argumentation, educational triangle. The latter refers to several complementary fields: anthropology, sociology, and interactional and argumentative linguistics.

Domaines

Linguistique
Fichier principal
Vignette du fichier
2017_Policy for Peace_Argumentation_Ethos_Conflit en classe.pdf (668.74 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-01506979 , version 1 (20-08-2018)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01506979 , version 1

Citer

Stéphanie Fonvielle, Christina Romain. Argumentation-based Resolution of Ethos Conflicts in Educational Context. F. V. Tochon; K. M.Harisson. Policy for Peace. Language Education Unlimited, Deep University Press, pp.154-180, 2017, Language Education Policy, 978-1-939755-16-2. ⟨hal-01506979⟩
126 Consultations
45 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More