Asymetric Telecollaboration in Virtual Reality

Abstract : We present a first study where we combine two asymetric virtual reality systems for telecollaboration purposes: a CAVE system and a head-mounted display (HMD), using a server-client type architecture. Experiments on a puzzle game in limited time, alone and in collaboration, show that combining asymetric systems reduces cognitive load. Moreover, the participants reported preferring working in collaboration and showed to be more efficient in collaboration. These results provide insights in combining several low cost HMDs with a unique expensive CAVE.
Type de document :
Communication dans un congrès
IEEE Virtual Reality (VR), Mar 2017, Los Angeles, United States. IEEE, IEEE Virtual Reality (VR), pp.1-2, 2017
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [7 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01502568
Contributeur : Compte de Service Administrateur Ensam <>
Soumis le : mercredi 5 avril 2017 - 17:16:23
Dernière modification le : mercredi 13 décembre 2017 - 14:20:29
Document(s) archivé(s) le : jeudi 6 juillet 2017 - 13:46:56

Fichier

LE2I_VR_2017_CHARDONNET.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01502568, version 1
  • ENSAM : http://hdl.handle.net/10985/11683

Collections

Citation

Thibault Porssut, Jean-Rémy Chardonnet. Asymetric Telecollaboration in Virtual Reality. IEEE Virtual Reality (VR), Mar 2017, Los Angeles, United States. IEEE, IEEE Virtual Reality (VR), pp.1-2, 2017. 〈hal-01502568〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

87

Téléchargements de fichiers

30