Why do we Need Games? Analysis of the Participation on a Crowdsourcing Annotation Platform

Abstract : We developed a lightweight crowdsourcing platform, Bisame, that aims at collecting part-of-speech (POS) annotations for less-resourced languages, testing it on a regional language from France: Alsatian (about 550,000 speakers). We hypothesized that the speakers of a less-resourced language like Alsatian would be motivated to help developing linguistic resources for their own language, without the need to develop a full-fledged game.
Type de document :
Communication dans un congrès
Games4NLP, Apr 2017, Valencia, Spain. Games4NLP
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [8 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01497088
Contributeur : Karën Fort <>
Soumis le : mardi 28 mars 2017 - 11:51:05
Dernière modification le : samedi 16 mars 2019 - 01:33:44
Document(s) archivé(s) le : jeudi 29 juin 2017 - 16:49:15

Fichier

games4nlp_bisame.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01497088, version 1

Collections

Citation

Alice Millour, Karën Fort. Why do we Need Games? Analysis of the Participation on a Crowdsourcing Annotation Platform. Games4NLP, Apr 2017, Valencia, Spain. Games4NLP. 〈hal-01497088〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

82

Téléchargements de fichiers

95