Vers une articulation entre didactique de la littérature, pratique théâtrale et approche interactionnelle

Résumé : In this paper, we first present our theoretical position from a linguistic and literary point of view; assuming that communication as well as literary reading are dialogical processes of co-construction of meaning. On this basis we propose a didactical model centred on the use of theatre-tasks. We show that this kind of tasks allows building learning units that combine, in an integrative way, a socio-interactional approach of theatre texts and linguistic, communicative and (inter)cultural objectives.
Type de document :
Article dans une revue
LIDIL - Revue de linguistique et de didactique des langues, ELLUG, 2015, pp.15-37. 〈https://lidil.revues.org/3802〉
Liste complète des métadonnées

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01447054
Contributeur : Christian Ollivier <>
Soumis le : jeudi 26 janvier 2017 - 15:26:41
Dernière modification le : vendredi 14 septembre 2018 - 08:16:04

Identifiants

  • HAL Id : hal-01447054, version 1

Collections

Citation

Christian Ollivier. Vers une articulation entre didactique de la littérature, pratique théâtrale et approche interactionnelle. LIDIL - Revue de linguistique et de didactique des langues, ELLUG, 2015, pp.15-37. 〈https://lidil.revues.org/3802〉. 〈hal-01447054〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

149