. Le, Les défis de l'analyse d'impact économique de la culture n'en sont que plus passionnants à relever

A. Berger, Les retombées économiques du festival d'Avignon, Rapport à l'Association de gestion du festival d, 1996.

D. Bueler and E. Trapp, The economic impact of Oregon's Nonprofit Arts sector, Western States Arts Federation (WESTAF), 2001.

J. Crompton, S. Lee, and T. Shuster, A Guide for Undertaking Economic Impact Studies: The Springfest Example, Journal of Travel Research, vol.40, issue.1, 2001.
DOI : 10.1177/004728750104000110

J. L. Crompton and S. L. Mckay, Measuring the Economic Impact of Festivals and Events: Some Myths, Misapplications and Ethical Dilemmas, Festival Management and Event Tourism, 1994.
DOI : 10.3727/106527094792335782

P. Dechartres, Rapport présenté au nom de la section des économies régionales et de l'aménagement, 1998.

P. A. Diamond and J. A. Hausman, Contingent Valuation: Is Some Number Better than No Number?, Journal of Economic Perspectives, vol.8, issue.4, pp.45-65, 1994.
DOI : 10.1257/jep.8.4.45

O. Donnat, Les pratiques culturelles des Français Ministère de la culture, Département des études et de la prospective, 1998.

X. Dupuis, « Economie et Management de la culture en France : un état des lieux, CNRS, Groupe d'études et de recherches sur les organisations culturelles (GEROC), 2004.

R. Epstein, The Regrettable Necessity of Contingent Valuation, Journal of Cultural Economics, vol.27, issue.3/4, pp.259-274, 2003.
DOI : 10.1023/A:1026375220210

B. S. Frey, The Salzburg festival: An economic point of view, Journal of Cultural Economics, vol.10, issue.2, 1986.
DOI : 10.1007/BF00204576

A. Juneau and . Consulting, Impact économique des activités du secteur de la culture des cinq régions du montréal métropolitain et de la région de l'île de montréal, 1998.

D. Kahneman and A. Et-tversky, The Framing of Decisions and the Psychology of Choice, Science, vol.211, pp.453-458, 1981.

B. Kinsey, The Economic Impact of Museums and Cultural Attractions: Another Benefit for the Community, Annual meeting of the American Association of Museums, 2002.

C. Madden, Using 'Economic' Impact Studies In Arts And Cultural Advocacy: A Cautionary Note, Media International Australia, incorporating Culture & Policy, p.98, 2001.

C. Maughan and F. Bianchini, Economic and Social Impact of Cultural Festivals in the East Midlands, 2004.

M. Clare and J. A. , Economic Impact Of The Arts: Theatre Festivals In Small Ontario Communities, Journal of Cultural Economics, vol.17, issue.2, pp.55-68, 1993.

Y. Nicolas, « L'analyse d'impact économique de la culture : principes et limites », deps, 2006.

Y. Nicolas, « Les premiers principes de l'analyse d'impact économique local d'une activité culturelle », Culture et méthode, 2007.

S. Pflieger, L'impact économique du festival d'Avignon, 1986.

C. Routhier and R. Cloutier, Rapport d'enquête sur 32 festivals et événements culturels du Québec, 2000.

S. Salvemini, I. Morganti, and M. Nuccio, Beyond the impact analysis: A cultural framework for evaluating festivals, International Conference on Arts and Cultural Management, 2009.

B. A. Seaman, The Supply Constraint Problem in Economic Impact Analysis: An Arts/Sports Disparity, SSRN Electronic Journal, pp.7-11, 2006.
DOI : 10.2139/ssrn.975770

J. D. Snowball and G. G. Antrobus, VALUING THE ARTS, South African Journal of Economics, vol.6, issue.1, pp.1297-1319, 2002.
DOI : 10.1111/j.1813-6982.2002.tb00067.x

J. D. Snowball, Art for the Masses? Justification for the Public Support of the Arts in Developing Countries ??? Two Arts Festivals in South Africa, Journal of Cultural Economics, vol.27, issue.4, pp.107-125, 2005.
DOI : 10.1007/s10824-005-5064-5