Michèle ARTIGUE, Une approche didactique de l'intégration des EIAO à l'enseignement, pp.17-28, 1995. ,
Advanced Educational Technology: Knowledge Revisited, 1994. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-60968-8_1
A validation of ergonomic criteria for the evaluation of human???computer interfaces, International Journal of Human-Computer Interaction, vol.1, issue.2, 1993. ,
DOI : 10.1080/10447319009525981
Issues linked to the transition between didactic institutions: the case of algebra in the transition from vocational high schools to general high schools, PME, 1995. ,
Étude des rapports institutionnels et des rapports personnels des élèves à l'algèbre élémentaire dans la transition entre deux cycles d'enseignement: BEP et Première G, Thèse de doctorat, 1995. ,
Interactive Computer Assisted Evaluation and Distance Training, p.93, 1993. ,
PÉPITEST: un logiciel pour tester les connaissances des élèves en algèbre élémentaire, 1996. ,
Ingénierie des interfaces homme -machine, conception et évaluation, Hermès, 1993. ,
Utilisation des langages objets pour le prototypage, Études et recherches en Informatique, 1992. ,
Learning: The microgenetic analysis of one student's evolving understanding of a complex subject matter domain Advances in instructional psychology, 1990. ,
évaluation ergonomique des interfaces homme -machine, L'ergonomie dans la conception des projets informatiques, Octares éditions, pp.69-122, 1993. ,
On the dual nature of mathematical conceptions: Reflections on processes and objects as different sides of the same coin, Educational Studies in Mathematics, vol.20, issue.5, pp.1-36, 1991. ,
DOI : 10.1007/978-1-4612-1084-9