G. , N. , P. Eiao, and T. , Michèle ARTIGUE, Une approche didactique de l'intégration des EIAO à l'enseignement, pp.17-28, 1995.

. Balacheff and B. Nicolas, Advanced Educational Technology: Knowledge Revisited, 1994.
DOI : 10.1007/978-3-642-60968-8_1

&. Bastien, . Scapin, B. Christian, and D. Scapin, A validation of ergonomic criteria for the evaluation of human???computer interfaces, International Journal of Human-Computer Interaction, vol.1, issue.2, 1993.
DOI : 10.1080/10447319009525981

G. Brigitte and A. Michèle, Issues linked to the transition between didactic institutions: the case of algebra in the transition from vocational high schools to general high schools, PME, 1995.

. Grugeon and G. Brigitte, Étude des rapports institutionnels et des rapports personnels des élèves à l'algèbre élémentaire dans la transition entre deux cycles d'enseignement: BEP et Première G, Thèse de doctorat, 1995.

. Jacoboni, J. Pierre, and . Diadème, Interactive Computer Assisted Evaluation and Distance Training, p.93, 1993.

. Jean and J. Stéphanie, PÉPITEST: un logiciel pour tester les connaissances des élèves en algèbre élémentaire, 1996.

. Kolski and K. Christophe, Ingénierie des interfaces homme -machine, conception et évaluation, Hermès, 1993.

. Krief and K. Philippe, Utilisation des langages objets pour le prototypage, Études et recherches en Informatique, 1992.

. Schoenfeld, Learning: The microgenetic analysis of one student's evolving understanding of a complex subject matter domain Advances in instructional psychology, 1990.

S. Bernard and L. , évaluation ergonomique des interfaces homme -machine, L'ergonomie dans la conception des projets informatiques, Octares éditions, pp.69-122, 1993.

. A. Sfard and . Sfard, On the dual nature of mathematical conceptions: Reflections on processes and objects as different sides of the same coin, Educational Studies in Mathematics, vol.20, issue.5, pp.1-36, 1991.
DOI : 10.1007/978-1-4612-1084-9