Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Être indigène numérique, utilisateur de Facebook et futur enseignant de FLE ou comment la scénarisation pédagogique chez les apprentis enseignants inhibe l'exploitation des fonctionnalités des outils | Being a Digital Native, a Facebook User and a Future Teacher of French: When the Design of Pedagogical Scenarios Curbs the Use of Tools’ Features

Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01425292
Contributor : Anne-Laure Foucher <>
Submitted on : Tuesday, January 3, 2017 - 2:48:00 PM
Last modification on : Wednesday, February 24, 2021 - 1:32:03 PM

Links full text

Identifiers

Collections

Citation

Anne-Laure Foucher, Hyeon Yun. Être indigène numérique, utilisateur de Facebook et futur enseignant de FLE ou comment la scénarisation pédagogique chez les apprentis enseignants inhibe l'exploitation des fonctionnalités des outils | Being a Digital Native, a Facebook User and a Future Teacher of French: When the Design of Pedagogical Scenarios Curbs the Use of Tools’ Features. Canadian Journal of Learning and Technology / Revue Canadienne de l'Apprentissage et de la Technologie, Athabasca University Press, 2016, 42 (4), ⟨10.21432/T2XW4V⟩. ⟨hal-01425292⟩

Share

Metrics

Record views

340