Les métaphores de lieux urbains pour comprendre les enjeux des environnements numériques de travail disponibles dans les établissements scolaires du secondaire en France ?

Abstract : The paper aims to propose a framework of discourse analysis. This framework is based on a geographical metaphor from ten urban places. We hypothesize that the activity of these urban places that can be described by their main functions (economical, social) to describe the activity of teachers using a digital work space in their secondary school in France.
Complete list of metadatas

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01413697
Contributor : Emmanuelle Voulgre <>
Submitted on : Thursday, December 15, 2016 - 10:32:18 AM
Last modification on : Tuesday, September 17, 2019 - 10:37:36 AM
Long-term archiving on : Thursday, March 16, 2017 - 4:51:55 PM

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-01413697, version 1

Collections

Citation

Emmanuelle Voulgre. Les métaphores de lieux urbains pour comprendre les enjeux des environnements numériques de travail disponibles dans les établissements scolaires du secondaire en France ?. Colloque international JOCAIR "Journées Communications et Apprentissages Instrumentés en Réseaux" 2012 , Université de Picardie Jules Verne, Sep 2012, Amiens, France. ⟨hal-01413697⟩

Share

Metrics

Record views

175

Files downloads

192