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Enseigner l'accord sujet-verbe grâce à une modalité de travail fréquente dans les pratiques : la phrase dictée du jour. Description et analyse d'une séance filmée sur la mise en œuvre de cette activité dans six classes de fin d'école primaire.

Abstract : Verb plural is a nodal point in spelling difficulties. Our study analizes the teaching device proposed in class to document the way subject-verb agreement is taught. We observe in situ six last year primary school teachers’ practices by filming their implementation of the daily dictated sentence. Through describing and analyzing procedures to find the subject and the use or non-use of syntactic manipulations, we bring out some key criteria of the way subject-verb agreement is taught and shed light on the difficult implementation of a teaching device.
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https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01408677
Contributor : KARINE BONNAL Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Friday, December 9, 2016 - 11:27:27 AM
Last modification on : Wednesday, September 28, 2022 - 4:20:10 PM

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  • HAL Id : hal-01408677, version 1

Citation

Karine Bonnal. Enseigner l'accord sujet-verbe grâce à une modalité de travail fréquente dans les pratiques : la phrase dictée du jour. Description et analyse d'une séance filmée sur la mise en œuvre de cette activité dans six classes de fin d'école primaire.. Les Dossiers des sciences de l'éducation , 2016. ⟨hal-01408677⟩

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