J. Wolfe, Marginal Pedagogy How Annotated Texts Affect a Writing-From-Sources Task. Written Communication Annotation an effective device for student feedback, A critical review of the literature, Nurse Education in Practice, vol.19, issue.3, pp.297-333, 2002.
DOI : 10.1177/074108830201900203

C. C. Marshall, Annotation, Proceedings of the second ACM international conference on Digital libraries , DL '97, pp.131-140, 1997.
DOI : 10.1145/263690.263806

D. Mille, Modèles et outils logiciels pour l'annotation sémantique de documents pédagogiques, 2005.

F. Azouaou, T. Berners-lee, J. Hendler, and O. Lassila, The semantic web. Scientific american environnement collaboratif support à l'investigation scientifique pour les travaux pratiques, pp.28-37, 2001.

F. Azouaou and C. Desmoulins, MemoNote, un outil de gestion des connaissances personnelles pour enseignants à base d'annotations. Ingénierie des connaissances, Beyond the Yellow Highlighter: Teaching Annotation Skills to Improve Reading Comprehension, pp.91-100, 2004.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190746

F. Azouaou and C. Desmoulins, Semantic annotation for the teacher: models for a computerized memory tool, Proceedings of the Third International Workshop on Applications of Semantic Web Technologies for E-Learning, 2005.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190399

N. Mandran, S. Dupuy-chessa, A. Front, and D. Rieu, Démarche centrée utilisateur pour une ingénierie des langages de modélisation de qualité. Ingénierie des systèmes d'information 12. International Organization for Standardization. Ergonomics of Human-system Interaction: Part 210: Human-centred Design for Interactive Systems, Consulté en, 2010.
DOI : 10.3166/isi.18.3.65-93

Y. Chevallard, Concepts fondamentaux de la didactique, perspectives apportées par une approche anthropologique. Recherches en didactique des mathématiques, pp.73-112, 1992.