BAnque de Scenarii d'Apprentissage Hybrides Réutilisables et Interopérables, 2015. ,
Understanding and using context Personal and ubiquitous computing, pp.4-7, 2001. ,
Understanding context before using it. Modeling and using context, pp.29-40, 2005. ,
DOI : 10.1007/11508373_3
URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.218.8755
Objets pédagogiques : unités d'apprentissage, activités ou ressources, Revue Sciences et Techniques Educatives, pp.179-210, 2003. ,
Modèles pour la réutilisation de scénarios d'apprentissage TICE Méditerranée Nice, 2004. ,
Reusing Pedagogical Scenarios at a Knowledge Level: a Model Driven Approach, The 7th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.2007-670, 2007. ,
Using Indicators During Synchronous Tutoring of Practical Work, 2011 IEEE 11th International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.6-8, 2011. ,
DOI : 10.1109/ICALT.2011.172
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00661515
The Strategic Organization of the Observation in a TEL System, 6th International Conference on Computer Supported Education, 2014. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01455470
State of the art on interaction and collaboration analysis, 2004. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190145
Cadre conceptuel pour l'élaboration d'indicateurs de collaboration à partir des traces d'activité, Thèse de doctorat, 2010. ,
A middleware for adapting context to mobile and collaborative learning Pervasive Computing and Communications Workshops, Fourth Annual IEEE International Conference on, p.5, 2006. ,
DOI : 10.1109/percomw.2006.10
Bridging the gap between knowledge management and e-learning with context-aware corporate learning Professional knowledge management, pp.203-213, 2005. ,
DOI : 10.1007/11590019_23
Modélisation et construction de traces d'utilisation d'une activité d'apprentissage: une approche langage pour la réingénierie d'un EIAH, Revue des Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation, p.14, 2007. ,
Helping the tutor to manage a collaborative task in a web-based learning environment, AIED2003 Supplementary Proceedings, pp.153-162, 2003. ,
Activity visualization and regulation in a virtual classroom, Proceedings of the 10th IASTED International Conference on Computers and Advanced Technology in Education, 2007. ,
Une démarche de recherche sur la pratique enseignante: l'analyse plurielle Revue française de pédagogie IMS-LIP specification. IMS Learner Information Package, JSTOR, vol.21, pp.85-93, 2002. ,
DOI : 10.3406/rfp.2002.2866
Ingénierie de l'observation basée sur la prescription en EIAH. Habilitation à diriger la recherche, 2012. ,