Understanding Customer Attrition at an Individual Level: a New Model in Grocery Retail Context

Abstract : This paper presents a new model to detect and explain customer defection in a grocery retail context. This new model analyzes the evolution of each customer basket content. It therefore provides actionable knowledge for the retailer at an individual scale. In addition, this model is able to identify customers that are likely to defect in the future months.
Type de document :
Poster
International Conference on Extending Database Technology (EDBT), Mar 2016, Bordeaux, France. 〈10.5441/002/edbt.2016.87〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [3 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01405172
Contributeur : Alexandre Termier <>
Soumis le : mardi 29 novembre 2016 - 15:57:09
Dernière modification le : mardi 20 février 2018 - 13:38:14
Document(s) archivé(s) le : lundi 27 mars 2017 - 08:07:09

Fichier

paper-316.pdf
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

Citation

Clément Gautrais, Peggy Cellier, Thomas Guyet, René Quiniou, Alexandre Termier. Understanding Customer Attrition at an Individual Level: a New Model in Grocery Retail Context. International Conference on Extending Database Technology (EDBT), Mar 2016, Bordeaux, France. 〈10.5441/002/edbt.2016.87〉. 〈hal-01405172〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

449

Téléchargements de fichiers

85