Répertoires plurilingues et pluriculturels. Leur valorisation pour une meilleure intégration scolaire - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Babylonia : revue pour l'enseignement et l'apprentissage des langues Année : 2011

Répertoires plurilingues et pluriculturels. Leur valorisation pour une meilleure intégration scolaire

Résumé

This study, as part of the project to produce a European document for the linguistic and educational integration of children and adolescents from migrant backgrounds, aims to shed light on the educational principles, concepts, orientations and goals behind capitalising on the plurilingual repertoires of children from minority and migrant backgrounds at school. It also aims to provide policymakers and practitioners with practical ways of activating and developing plurality on the basis of respect for persons and needs, as part of an ethical approach geared to commitment and social cohesion.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-01390225 , version 1 (01-11-2016)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01390225 , version 1

Citer

Véronique Castellotti, Danièle Moore. Répertoires plurilingues et pluriculturels. Leur valorisation pour une meilleure intégration scolaire. Babylonia : revue pour l'enseignement et l'apprentissage des langues, 2011, 1, pp.29-33. ⟨hal-01390225⟩
269 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More