Maximizing positive opinion influence using an evidential approach

Abstract : In this paper, we propose a new data based model for influence maximization in online social networks. We use the theory of belief functions to overcome the data imperfection problem. Besides, the proposed model searches to detect influencer users that adopt a positive opinion about the product, the idea, etc, to be propagated. Moreover, we present some experiments to show the performance of our model.
Type de document :
Communication dans un congrès
FLINS, Aug 2016, Roubaix, France. pp.168 - 174, 2016, <10.1142/9789813146976_0029>
Liste complète des métadonnées


https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01380348
Contributeur : Arnaud Martin <>
Soumis le : mercredi 12 octobre 2016 - 20:26:01
Dernière modification le : vendredi 17 février 2017 - 16:11:28
Document(s) archivé(s) le : samedi 4 février 2017 - 20:53:34

Fichiers

flinsHal.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Citation

Siwar Jendoubi, Arnaud Martin, Ludovic Liétard, Hend Hadji, Boutheina Yaghlane. Maximizing positive opinion influence using an evidential approach. FLINS, Aug 2016, Roubaix, France. pp.168 - 174, 2016, <10.1142/9789813146976_0029>. <hal-01380348>

Partager

Métriques

Consultations de
la notice

200

Téléchargements du document

105