Vers une meilleure compréhension du report de l'achat en ligne : le cas d'un billet de train

Abstract : This research focuses on the determinant of online purchase deferral when the purchase is finally completed. It examines seven of its causes. Three of them were significant: non urgency, uncertainty of the need and the risks associated with the immediate completion of the purchase.
Document type :
Conference papers
Complete list of metadatas

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01371466
Contributor : Médiathèque Télécom Sudparis & Institut Mines-Télécom Business School <>
Submitted on : Monday, September 26, 2016 - 9:34:55 AM
Last modification on : Thursday, October 17, 2019 - 12:35:14 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-01371466, version 1

Citation

Lamia Mamlouk, Jean-Louis Chandon. Vers une meilleure compréhension du report de l'achat en ligne : le cas d'un billet de train. 11ème journée de recherche sur le e-marketing, Sep 2012, Paris, France. ⟨hal-01371466⟩

Share

Metrics

Record views

93