Recreational Applications of OpenViBE: Brain Invaders and Use-the-Force

Anton Andreev 1 Alexandre Barachant 2 Fabien Lotte 3, 4 Marco Congedo 1, *
* Auteur correspondant
1 GIPSA-VIBS - VIBS
GIPSA-DIS - Département Images et Signal
4 Potioc - Popular interaction with 3d content
LaBRI - Laboratoire Bordelais de Recherche en Informatique, Inria Bordeaux - Sud-Ouest
Abstract : This chapter aims at providing the reader with two examples of open-source BCI-games that work with the OpenViBE platform. These two games are “Brain Invaders” and “Use-The-Force!” and are representative examples of two types of BCI: ERP-based BCI and oscillatory activity-based BCI. This chapter presents the principle, design and evaluation of these games, as well as how they are implemented in practice within OpenViBE. This aims at providing the interested readers with a practical basis to design their own BCI-based games.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
Maureen Clerc; Laurent Bougrain; Fabien Lotte. Brain-Computer Interfaces 2: Technology and Applications, chap. 14, John Wiley; Sons, pp.241-257, 2016, 978-1-84821-963-2
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [17 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01366873
Contributeur : Anton Andreev <>
Soumis le : vendredi 16 septembre 2016 - 13:31:53
Dernière modification le : lundi 9 avril 2018 - 12:22:44
Document(s) archivé(s) le : samedi 17 décembre 2016 - 12:28:31

Fichier

Congedo Andreev Lotte FINAL.pd...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01366873, version 1

Citation

Anton Andreev, Alexandre Barachant, Fabien Lotte, Marco Congedo. Recreational Applications of OpenViBE: Brain Invaders and Use-the-Force. Maureen Clerc; Laurent Bougrain; Fabien Lotte. Brain-Computer Interfaces 2: Technology and Applications, chap. 14, John Wiley; Sons, pp.241-257, 2016, 978-1-84821-963-2. 〈hal-01366873〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

511

Téléchargements de fichiers

350