Convergence NBIC (nano-bio-info-cognitif) et Knowledge Marketing : champs expérimentaux d'application. Exemple du domaine biomédical - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2016

Convergence NBICS (nano-bio-info-cognitive) and Knowledge Marketing: experimental fields of application. The biomedical case.

Convergence NBIC (nano-bio-info-cognitif) et Knowledge Marketing : champs expérimentaux d'application. Exemple du domaine biomédical

Oleg Curbatov

Résumé

This communication first relates to the theoretical framework of NBIC Convergence / CKTS and proposes the possible scopes according to a specific process: that of "Convergence-Divergence". From the existing works about this convergence widely studied within the framework of the improvement of the performances and the human skills, our works, coupled with those of Knowledge Marketing, can interest as well the specialists working on the emergence of new industrial processes, products and services(departments) for example in the biomedical domain, as the new lifestyles and consumption by 2020-2050.
La présente communication s'inscrit tout d'abord dans le cadre théorique de la Convergence NBIC/CKTS et aborde ensuite les perspectives de développement sous un angle spécifique : celui de « Convergence-Divergence ». A partir des travaux existants au sujet de cette convergence largement étudiée dans le cadre de l'amélioration des performances et des compétences humaines, nos travaux couplés avec ceux du Knowledge Marketing peuvent intéresser tant les spécialistes travaillant sur l'émergence de nouveaux processus industriels, de produits et de services par exemple dans le domaine biomédical, que les nouveaux modes de vie et de consommation à l'horizon 2020-2050. Abstract This communication first relates to the theoretical framework of NBIC Convergence / CKTS and proposes the possible scopes according to a specific process: that of 'Convergence-Divergence'. From the existing works about this convergence widely studied within the framework of the improvement of the performances and the human skills, our research coupled with those of Knowledge Marketing, can interest as well the specialists working on the emergence of new industrial processes, products and services for example in the biomedical domain, as the new lifestyles and consumption by 2020-2050.
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Curbatov Louyot Congres Trends Marketing 2016 Venise.pdf (574.48 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Publication financée par une institution
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Dates et versions

hal-01364860 , version 1 (13-09-2016)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01364860 , version 1

Citer

Oleg Curbatov, Louyot-Gallicher Marie. Convergence NBIC (nano-bio-info-cognitif) et Knowledge Marketing : champs expérimentaux d'application. Exemple du domaine biomédical. International Marketing Trends Conference, ESCP Europe - Université Ca Foscari, Jan 2016, VENISE, Italie. ⟨hal-01364860⟩
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